Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

14 درصد سطح ابلاغی جهش تولید در مازندران محقق شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در طرح جهش تولید 60 هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم، جو، گیاهان دارویی، آفتابگردان و سویا، کلزا، علوفه، نخود و عدس اختصاص خواهد یافت که تاکنون 14 درصد سطح ابلاغی محقق شده است.

14 درصد سطح ابلاغی جهش تولید در مازندران محقق شد
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، احسان عباسپور در ششمین جلسه کشت پاییزه استان گفت: با توجه به بارش‌هایی که داشتیم شرایط برای کشت پاییزه مساعد شده است اما در برخی از شهرستان ها عملکرد قابل قبول نیست که باید تلاش شود به سطح ابلاغی دست پیدا کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: انتظار ما بر این است امسال با توجه به 25 هزار هکتاری که متعهد به کشت پاییزه کلزا در استان شدیم حداقل به کشت 20 هزار هکتاری دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه جهش تولید در دیمزارها عملکرد چشمگیر نیست و تاکنون تعهدات به مرجله اجرا نرسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه همه نهاده های مورد نیاز برای کشت پاییزه تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی و سرزده همکاران سازمان جهاد کشاورزی از مزاکز جهاد کشاورزی، هنوز مراکز در جریان برخی موارد نیستند و فعالیت قابل قبولی در راستای توسعه کشت پاییزه ندارند.

این مسؤول اضافه کرد: در برخی از شهرستان ها کمیته فنی برای کشت پاییزه برگزار می شود و برنامه ها پیگیری می شود اما در برخی شهرستان‌ها هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

عباسپور با بیان اینکه مشکلی در تامین و توزیع کود شیمیایی برای کشت پاییزه وجود ندارد، گفت: تاکنون 85 هزار و 776 تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: تاکنون 8 هزار و 244 هکتار مزارع استان برای کشت کلزا با کشاورزان قرارداد منعقد شد و 7 هزار و 176 هکتار کشت و 4 هزار و 318 هکتار از مزارع سبز شد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال مازندران متعهد شد 56 هزار و 400 هکتار از مزارع خود را به کشت گندم اختصاص دهد، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 48 هکتار کشت و یک هزار و 215 تن بذر گندم به شهرستان ها حمل شد.

این مسوول ادامه داد: 29 هزار و 612 هکتار تعهد کشت جو در مازندران است که تاکنون 4 هزار و 272 هکتار کشت شده است.

عباسپور تصریح کرد: امسال در طرح جهش تولید 60 هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم، جو، گیاهان دارویی، آفتابگردان و سویا، کلزا، علوفه، نخود و عدس اختصاص خواهد یافت که تاکنون 14 درصد سطح ابلاغی محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: نیروهای کارشناس جهش تولید در دیمزارها باید 4 روز در هفته را در اخیتار مراکز جهاد کشاورزی قرار گیرند تا بتوان با سرعت به سطح ابلاغی که در طرح جهش تولید متعهد شدیم دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید