Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 4 میلیون گل و گیاه زینتی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش بینی تولید 4 میلیون و 216 هزار شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.

پیش بینی تولید 4 میلیون گل و گیاه زینتی در بابل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده با بیان اینکه گلخانه فرصتی برای رشد گیاهان در تمام طول سال و حتی در شرایط سخت را برای گیاهان فراهم می‌کند، گفت: پیش بینی می شود امسال 4 میلیون و 216 هزار و 520 شاخه، اصله و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل های فصلی و درخت و درختچه های زینتی در شهرستان بابل تولید و به بازار عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: این میزان تولید در فضای گلخانه ای 116 هزار و 788 مترمربع در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان انجام می شود.

به گفته این مسوول میزان تولید انواع گل و گیاهان گلخانه ای شامل 4 میلیون و 62 هزار و 675 گلدان گیاهان آپارتمانی، 141 هزار و 100 گل شاخه بریده، 11 هزار و 945 اصله درختچه های زینتی و 800 بوته گل های فصلی است.

وی با اشاره به اینکه گلخانه در شرایط آب و هوایی نامناسب در مناطق بیش‌ از حد گرم، سرد یا مرطوب می‌تواند کمک بزرگی به بهره بردار برای رشد محصولات دلخواهشان کند، گفت: گلخانه می‌تواند شرایط محیطی بهینه را به بهترین صورت برای گیاهان فراهم و کمترین تلفات را ایجاد کند و به یکی از سودآور ترین بخش های کشاورزی تبدیل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید