Iranian Agriculture News Agency

استاندار مازندران:

کشاورزی اولویت اول استان و کشور است/ تمام قد در خدمت توسعه بخش کشاورزی هستم

استاندار مازندران گفت: از روز اول اعلام کردم کشاورزی اولویت اول استان است چراکه کشاورزی اولویت نخست کشور است و باید آن را اجرایی کنیم.

کشاورزی اولویت اول استان و کشور است/ تمام قد در خدمت توسعه بخش کشاورزی هستم

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه هم اندیشی و نشست با تشکل های بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: کشاورزان در حکمرانی اسلامی مایه افتخار کشور هستند چراکه امنیت غذایی یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی است و به همین دلیل کشاورزان تولیدکننده امنیت غذایی هستند.

وی ادامه داد: دولت در بخش کشاورزی سیاست حمایتی دارد و ریل گذاری کشور توسط مقام معظم رهبری چند سالی است که معطوف به کشاورزی شده است.

استاندار مازندران افزود: نگاه مقام معظم رهبری این است بخش کشاورزی باید جایگزین نفت شود و خوشبختانه چند سالی است کشاورزی رونق پیدا کرده است.

حسینی پور اظهار کرد: کشاورزان باید از دانش جدید و کارشناسان متخصص در بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه های تولید، بخش کشاورزی است و ریل گذاری خوبی برای رونق کشاورزی صورت گرفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید کشاورزی تجارت بین المللی را می طلبد، گفت: از روز اول اعلام کردم کشاورزی اولویت اول استان است چراکه کشاورزی اولویت نخست کشور است و باید آن را اجرایی کنیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه بعد کشاورزی در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات ظرفیت های خوبی داریم که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، افزود: فرصت سوزی در بخش سرمایه گذاری صورت گرفت در حالیکه باید سرمایه گذاران در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند.

استاندار مازندران اظهار کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی در کشاورزی غیرممکن است و کشاورزان گنجینه خداوند روی زمین هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بنده به عنوان استاندار مازندران تمام قد در خدمت توسعه بخش کشاورزی هستم.

وی ادامه داد: مازندران در بخش کشاورزی نیاز به تحول دارد و در این راستا باید تمامی تشکل ها در کنار جهاد کشاورزی نقش محوری داشته باشند.

حسینی پور تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید نگاه تحول گرا وجود داشته باشد و این امر باید در عمل عملیاتی شود و در حرف نباشد.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه ای باید در مازندران توسعه یابد، گفت: سند آمایش تولید گلخانه ای در مازندران تعریف و اجرایی شود.

استاندار مازندران با تاکید بر کشت گیاهان دارویی در استان گفت: اصلاح بذر در زراعت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

این مسوول تصریح کرد: اصلاح نژاد در دام باید توسعه یابد و غفلت در این زمینه صورت نگیرد.

حسینی پور اظهار کرد: دانش بنیان کردن بخش کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توسعه آبزی پروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: آبزی پروری مازندران در دنیا مورد توجه است و باید از این ثروت خدادادی استفاده کنیم و از اقتصاد دریا استفاده کنیم.

استاندار مازندران گفت: صنایع تبدیلی در کنار تولیدات کشاورزی از ضروریات توسعه کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید