Iranian Agriculture News Agency

شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

ایستگاه پمپاژ کرنوکر به زودی به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در شورای اداری استان که به ریاست فرهاد زیویار استاندار و با حضور فرماندار خرم آباد، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مدیران این شهرستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش بیرانوند در محل سالن جلسات آ‌موزش و پرورش بیرانشهر برگزار شد گفت؛ در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش عملکرد تولید کنندگان و کشاورزان بیرانشهر به زودی ایستگاه پمپاژ کرنوکر افتتاح خواهد شد.

ایستگاه پمپاژ کرنوکر به زودی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان،سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در شورای اداری استان که به ریاست فرهاد زیویار استاندار و با حضور فرماندار خرم آباد، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مدیران این شهرستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش بیرانوند در محل سالن جلسات آ‌موزش و پرورش بیرانشهر برگزار شد گفت؛ در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش عملکرد تولید کنندگان و کشاورزان بیرانشهر به زودی ایستگاه پمپاژ کرنوکر افتتاح خواهد شد.

 شاهرخی با ارائه گزارش کاملی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش های مختلف و اقدامات انجام شده در بیرانشهر ، برلزوم رفع مشکلات این  بخش در زمینه کشاورزی تأکید و از انجام پروژه های زیر بنائی از جمله احداث کانال های کشاورزی، انتقال آب با لوله ،اجرای آبیاری تحت فشار بصورت تجمیعی خبر داد.

 وی همچنین بر اجرای سندملی الگوی کشت تأکید داشت و عنوان کرد؛ مشوق‌های الگوی کشت شامل یارانه کود شیمیایی، یارانه بذر، یارانه تسهیلات اعتباری، کمک‌های فنی و اعتباری و تخفیفات بیمه‌ای است. در این یارانه حتی ۵۰ درصد بخشودگی آب بها و ۵۰ درصد نیز برای میزان ارتقای بهره‌وری برای کشاورزان در نظر گرفته شده است. همچنین کشاورزانی که از سبد الگوی کشت استفاده کنند تخفیف‌های ویژه‌تری به خصوص تخفیفات بیمه ویژه برای تک محصول، راهبری و راهبردی دریافت می‌کنند.

 این مقام مسئول تسریع کرد؛ در استان‌ها استانداران، رئیس کارگروه استانی الگوی کشت هستند تا هماهنگی‌های لازم بین‌ دستگاهی را برقرار کنند و الگوی کشت در استان عملیاتی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید