Iranian Agriculture News Agency

برگزاری چهارمین همایش آموزشی ترویجی و محصولات کودی در استان قزوین

با هدف معرفی محصولات و نهاده‌های کشاورزی استاندارد؛ چهارمین همایش آموزشی، ترویجی و معرفی محصولات کودی شرکت‌های تحت پوشش خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد.

برگزاری چهارمین همایش آموزشی ترویجی و محصولات کودی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین این همایش با حضور حجت‌الاسلام مصائبی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین تولیدات گیاهی، تولیدات، برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، مدیران و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی و شرکت‌های تولید و توزیع نهاده‌ها و کارگزاران محصولات کودی روز دوشنبه در سالن مجتمع ایرانیان قزوین برگزار شد.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین در حاشیه برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، معرفی محصولات کشاورزی شرکت‌هایی است که با آن‌ها تفاهم‌نامه داریم تا بدون واسطه امکان دسترسی به محصولات محقق شود.

عباس رسولی افزود: در این مراسم کارگزاران دعوت‌شده محصولات نهاده‌ای خود را معرفی می‌کنند تا توسط کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: ۱۹ شرکت بخش خصوصی و مجتمع شیمیایی آبیک که تحت پوشش است انواع سموم کشاورزی را تولید و به متقاضیان معرفی می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین گفت: شرکت‌های تولیدی و توزیعی نهاده از سراسر کشور ازجمله استان‌های کرمان، مشهد، سنندج، قم، گیلان، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، همدان و قزوین در این همایش حضور داشتند.

رسولی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تأمین‌کنندگان انواع کودهای شیمیایی و به‌منظور افزایش راندمان و کیفیت محصولات کشاورزی همچنین رویکرد و سیاست‌های جدید شرکت در جهت حمایت از تولیدات باکیفیت داخلی شرکت اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدکننده کرده است.

رسولی خاطرنشان کرد: همچنین در استان قزوین  تأمین و تدارک ۵۶ هزار و ۹۹ تن کود ازته، ۱۲ هزار و ۵۰۵ تن کو فسفاته، دو هزار تن پتاسه و در مجمع ۷۰ هزار و ۶۰۴ تن انواع نهاده و کود در سال جاری انجام‌شده است.

وی گفت: در سال جاری ۵۵ هزار و ۳۰۴ تن کود ازته، ۹ هزار و ۵۶ تن کود فسفاته، یک هزار و ۷۶۴ تن کود پتاسه و درمجموع ۶۶ هزار و ۱۱۴ تن انواع کود توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در بین کشاورزان توزیع‌شده است.

به گفته این مقام مسئول، در سطح کشور با ۹۰ شرکت تولیدی و توزیعی تفاهم‌نامه امضاشده و این شرکت‌ها قادر به ارائه هزار و 300 نوع محصول هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید