Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۷۰ درصد تولید بخش کشاورزی در حوزه زراعت است

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود ۷۰ درصد تولید بخش کشاورزی در حوزه زراعت بوده و تمام محصولات استراتژیک را شامل می‌شود که همین موضوع حوزه زراعی را به معنای واقعی کلمه پرچمدار امنیت غذایی ارزیابی می‌کند.

 ۷۰ درصد تولید بخش کشاورزی در حوزه زراعت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علیرضا مهاجر عصر چهارشنبه در نشست ستاد زراعت استان قزوین با بیان این مطلب افزود: محصول گندم با انجام عملیات به موقع کاشت و داشت مثل بذر مرغوب، کود و سم باید هشت تن در هر هکتار برداشت شود.

به گفته وی گندم آبی کامل یعنی گندمی که هر موقع به آب نیاز داشت به تعداد دفعات آب بخورد، در اینصورت با توجه به آفتاب و خاک و سم و کود نباید کمتر از هشت تن در هکتار برداشت شود.

مهاجر بیان داشت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه کشاورزان باشد، افزایش مصرف کود است، هم اکنون از ۵۰۰ هزار تن پتاس فقط ۳۰ هزار تن پتاس استفاده می‌شود که این باید با انجام کارهای ترویجی بین کشاورزان مورد اهتمام قرار گیرد.

مهاجر در ادامه به تولید بذر پرداخت و گفت: سالانه ۱.۵ میلیون تن بذر نیاز داریم و امسال ۳۴۰ هزارتن بذر فراهم کردیم و مابقی خود مصرفی بود؛ با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها پرداختیم تا کشاورزان توانمند در تامین آن توانمند شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین تراکتور وجود ندارد، گفت: سالی ۳۰ هزار دستگاه تراکتور توزیع می‌کنیم و امروز مشکل ما کمبود این دستگاه نیست؛ بلکه مسئله اصلی نوسان قیمت برای این ماشین آلات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید