Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۵۶ درصد کشت جهش تولید در دیمزارهای قزوین تحت پوشش بیمه است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۹ هزار و ۹۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون تحت کشت طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته که از این میان ۳۳ هزار و ۹۴۹ هکتار معادل ۵۶ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارد.

۵۶ درصد کشت جهش تولید در دیمزارهای قزوین تحت پوشش بیمه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام روز دوشنبه در نشست وبینار طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور مجازی فرامک عزیزکریمی دبیر طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور برگزار شده بود، افزود: سطح برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین ۷۲ هزار هکتار است که تاکنون ۵۹ هزار و ۹۰۴ هکتار آن به زیر کشت رفته است.

محصولات کشت شده شامل ۵۲ هزار هکتار گندم و هفت هزار و ۱۶۱ هکتار جو و مابقی سایر علوفه‌ها، غلات و تریتیکاله است که برای آن با ۹۵۱ بهره بردار بخش کشاورزی قرارداد منعقد شده است.

به گفته راه انجام، ۶۰ نفر از بهره برداران فعال در حوزه طرح جهش تولید در دیمزارها برای دریافت ادوات کشاورزی به بانک عامل معرفی شده‌اند و تاکنون ۱۸ نفر موفق شده‌اند از این تسهیلات استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۱۱ مورد کارگاه آموزشی،‌روز مزرعه و گردهمایی جمعا به تعداد ۲ هزار و ۵۵۵ نفر روز برای کارشناسان و کشاورزان برگزار شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید