Iranian Agriculture News Agency

انعقاد ۷۳۰ فقره قرداد با گندمکاران استان قزوین برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۷۳۰ فقره قرارداد با کشاورزان گندمکار این استان بمنظور اجرای طرح کشاورزی قراردادی منعقد شده است.

انعقاد ۷۳۰ فقره قرداد با گندمکاران استان قزوین برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در سال زراعی جاری مقرر است کلیه سطوح کشت گندم آبی استان به عنوان مهمترین محصول راهبردی تحت پوشش این طرح قرار گیرد که تاکنون نزدیک به ۱۲هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی استان  زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی یکی از ملزومات اجرای طرح الگوی کشت است اظهار داشت:  در طرح الگوی کشت، پایداری تولید و تحقق امنیت  غذایی با نگاه صیانت از منابع و نهاده های تولید از جمله آب و .. و همچنین  افزایش درآمد کشاورزان  نیز بسیار مد نظر قرار گرفته است.

جلیلوند خاطر نشان کرد: در این طرح کشاورزی قراردادی به کمک کشاورزان و مجریان الگوی کشت آمده و کشاورز در ابتدای امر می داند که نهاده های مورد نیاز خود را از کدام محل تامین و در پایان برداشت نیز محصول خود را به چه قیمتی و به کدام واحد اقتصادی تحویل دهد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  در ادامه گفت: در کشت قراردادی گندم آبی، کشاورزان به ازای هر تن محصول تحویلی به اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران  مبلغ یک میلیون ریال بعنوان کمک کرایه حمل دریافت خواهد کرد.

جلیلوند اضافه کرد: از دیگر مشوق های اجرای طرح الگوی کشت در کشت قراردادی، تخفیف حق بیمه مزارع و حمایت از تامین کودهای فسفاته و پتاسه است که در این برنامه کشاورزان ۵۰ درصد هزینه کودهای فسفاته و پتاسه را نقدا و الباقی در قالب تشریفات قانونی پس از تحویل محصول از حساب آنان کسر خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: در سال زراعی جاری علاوه بر گندم، کشت قراردادی در محصولاتی مانند چغندر قند، ذرت شیرین، پنبه،کاملینا و ...آغاز شده که امیدواریم در سنوات آینده این اقدام در سایر محصولات راهبردی نیز اجرایی شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید