Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۹ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان قزوین تولید شد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در ۹۳ واحد پرورشی استان تولید شده است.

۱۹ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان قزوین تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمود قبادی افزود: در حال حاضر یک هزار ۷۶۰ نفر در سطح استان در زمینه تولید ماهیان زینتی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۶۰  نفر به صورت مستقیم و مابقی غیرمستقیم در این شغل مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین رتبه سوم تولید ماهیان زینتی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است ،  اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی دراستان تولید شد.

به گفته وی  استان قزوین بعد از استان‌های گیلان و اصفهان رتبه سوم از نظر تعداد ماهی زینتی تولید شده را بخود اختصاص داده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین بزرگترین تولیدکننده ماهیان زینتی در فضای سربسته کارگاهی محسوب می‌شود گفت: سالانه بیش از سه میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از این استان به صورت مستقیم یا با واسطه به خارج از کشور صادرات می‌شود.

وی عراق، آذربایجان، ترکیه، افغانستان، گرجستان، دبی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس را مقاصد اصلی صادراتی ماهیان زینتی این استان ذکر و اضافه کرد: البته صادرات به کشورهای اروپایی نیز به صورت صادرات ثانویه از مقاصد اولیه  نیز انجام می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بزرگترین واحد مسقف تولید و تکثیر ماهیان زینتی ایران و خاورمیانه در استان قزوین فعالیت دارد گفت: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرک صنعتی لیا در حال احداث است و فاز اول آن با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

قبادی اضافه کرد: با راه‌اندازی دو فاز دیگر این مجموعه و بهره‌برداری سایر واحدهای در حال احداث، استان قزوین به قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی کشور و منطقه تبدیل می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید