Iranian Agriculture News Agency

جهادی بزرگ برای ساختن ایران اسلامی با بکارگیری توانمندی ها

بیست و یکم خرداد ماه آغاز هفته جهاد کشاورزی و بیست و هفتم خرداد ماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهاد جهاد سازندگی در سال ۵۷ است.

جهادی بزرگ برای ساختن ایران اسلامی با بکارگیری توانمندی ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این مطلب گفت:  وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۷۹ یعنی  بیست و یک سال  پیش از ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی که اولین ساختار آن در سال ۱۳۱۰ بسته شده بود تشکیل شد.

علیرضا واحدی پور با بیان اینکه نام مقدس جهاد کشاورزی یادآور تلاش و از خود گذشتگی های جهادی در راه رسیدن به استقلال و خود اتکایی است، افزود: در سال جاری این هفته با شعار "جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید و امنیت غذایی" مزین شده و فرصت مناسبی است تا ضمن مرور تجربیات به دست آمده و تبیین پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها در جهت جهادی بزرگ برای ساختن ایران اسلامی گام برداریم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه های سنوات گذشته مقرر بود در این هفته تعداد ۹۳ طرح عمرانی و اشتغال زا با سرمایه گذاری بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان پهناور فارس به بهره برداری برسد که با توجه به مصادف شدن این ایام با زمان تبلیغات رسمی کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا به زمان دیگری موکول شد.

او افزود: به همین مناسبت و بر اساس برنامه های سال های قبل آغاز این هفته با تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام راحل و شهداء بزرگوار ، به ویژه شهدای سنگرساز بی سنگر با حضور طمراسی رییس این سازمان، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و جمعی از مدیران و کارشناسان خانواده بزرگ جهاد کشاورزی همراه بود.

این مقام مسئول گفت: در این هفته با حضور رئیس، معاونین و مدیران مستقل ستادی نشست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نشست رسانه ای و مجمع عمومی کارکنان سازمان این خانواده بزرگ را خواهیم داشت و عملکردها و دست آوردهای بخش کشاورزی و برنامه های رئیس جدید سازمان با رویکرد نام گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری که همانا "تولید، پشتیبانی‌ها، منابع زدایی و جهش تولید" در بخش کشاورزی هست تبیین خواهد شد.

وی گفت: تجدید دیدار با خانواده معظم شهداء سنگر ساز بی سنگر و ملاقات با جانبازان جنگ تحمیلی،  ملاقات رئیس سازمان با ذی نفعان سازمان،  سفر معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس و کلنگ زنی باغ مادری مرکبات جنوب کشور در ایستگاه تحقیقاتی حسن آباد داراب و بازدید رئیس و معاونین سازمان از چند شهرستان و دیدار چهره به چهره با بهره برداران بخش کشاورزی را در عرصه های آن ها خواهیم داشت.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه با گریزی به اسامی روزهای هفته جاری کشاورزی گفت: روز جمعه مصادف با بیست و یکم خرداد ماه  به نام کشاورزی،  پشتیبانی و مانع زدایی  و جهش تولید، روز شنبه به نام کشاورزی، افزایش بهره‌وری و توسعه اقتصاد ملی، روز یکشنبه به نام کشاورزی، تصدی گری و توسعه تشکل ها، روز دوشنبه به نام  کشاورزی، فرهنگ جهادی، تولید و برکت،  روز سه‌شنبه به نام  کشاورزی، جذب سرمایه،  توسعه کارآفرینی و اشتغال، روز چهارشنبه به نام کشاورزی، توسعه فناوری و دانش محوری و روز پنج شنبه بیست و هفتم خرداد ماه  به نام کشاورزی، انتخابات وحماسه سیاسی نامگذاری شده است.

وی گفت: ضمن تبریک این هفته به تک تک همکارانم؛  به عنوان یک نفر از اعضاء این خانواده بزرگ امیدوارم ما دست اندرکاران جهاد کشاورزی بتوانیم با خدمت رسانی هر چه بیشتر و حضور در عرصه های وسیع این بخش منشاء خیر و برکت بیشتری برای جامعه‌مان باشم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید