Iranian Agriculture News Agency

کشت گندم در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: پیش‌بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 60 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد.

کشت گندم در مرودشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، منصور امیریان بابیان اینکه شهرستان مرودشت قطب تولید گندم در استان فارس است، افزود: کشت این محصول راهبردی از اوایل آبان ماه آغازشده و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بذور گواهی‌شده به میزان کافی تأمین‌شده و از طریق 32 کارگزاری در شهرستان مرودشت در حال توزیع است، خاطرنشان کرد: این بذور شامل ارقام سیروان، چمران ۲، طلایی، برات، ترابی، تیرگان و مهرگان هستند که مقاومت به خشکی آخر فصل، دوره رشد کوتاه‌تر و مقاومت به بیماری زنگ زرد ازجمله خصوصیات بارز این ارقام است.

امیریان بابیان اینکه بیش از 85 درصد کشت گندم در شهرستان مرودشت به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود، اضافه کرد: ادوات مورداستفاده عمدتاً شامل دستگاه کمبینات، خطی کار، کف کار و کشت بر روی پشته است.

وی گفت: کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان و کاهش هزینه تولید از مزایای کشت مکانیزه است.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها و کشت قراردادی گندم ازجمله طرح‌هایی است که درکشت گندم سال جاری این شهرستان دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: بهره‌برداران با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات در سامانه پهنه‌بندی نسبت به دریافت اطلاعات لازم در خصوص اخذ نهاده‌ها و دیگر خدمات اقدام کنند.

وی توضیح داد: با توجه به‌احتمال وقوع مخاطرات اقلیمی، کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند تا در صورت وقوع مخاطرات بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید