Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم‌نامه انجام فعالیت‌های ترویج کشاورزی در فارس

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از انعقاد یک تفاهم‌نامه اجرای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی بین این مدیریت با مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی استان فارس خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه انجام فعالیت‌های ترویج کشاورزی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، این مقام مسئول بابیان اینکه بند 7 ماده 6 اساس‌نامه اتاق اصناف کشاورزی ایران بر همکاری با وزارت جهاد کشاورزی جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی و مهارت نیروی انسانی شاغل در این بخش تأکید دارد، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه موصوف مستند بر این بند و ماده تصریح‌شده در اساس‌نامه اتاق اصناف کشاورزی نیز است.

به گفته وی؛ بند و ماده‌قانونی فوق‌الذکر در جهت مردمی کردن فعالیت‌های آموزشی و ترویجی و ایجاد هم‌افزایی است ازاین‌رو  تفاهم‌نامه مابین مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی این استان امضاء شد.

مؤیدی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه، هم‌افزایی برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در بخش کشاورزی استان فارس با شعار علمی کردن و دانش‌بنیان کردن کشاورزی است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بابیان اینکه گروه هدف این تفاهم‌نامه، بهره‌برداران بخش کشاورزی مستعد برای آموزش، متقاضیان و علاقه‌مندان ورود به بخش کشاورزی و کشاورزان و بهره‌برداران پیشرو هستند، اضافه کرد: شاغلین و اعضاء بخش کشاورزی زیرمجموعه نظام صنفی کارهای کشاورزی نیز مشمول این تفاهم‌نامه برای دریافت و برخورداری از آموزش‌های تکمیلی هستند. 

مؤیدی گفت: در این گردهمایی علاوه بر امضاء تفاهم‌نامه، موضوع مدیریت هوشمند بازار و تغییر رویه تولید محصولات کشاورزی نوین به سمت توسعه بازار، حرکت به سمت کشاورزی نوین و هدفمند، ایجاد زنجیره‌های تولید و تأمین محصولات کشاورزی باهدف افزایش سهم کشاورزان، هدف واسطه‌گری و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، صدور پروانه کسب کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن باغات نیز مطرح و موردبحث و گفت‌وگو قرار گرفت. 

گردهمایی هم‌اندیشی فصلی مدیران اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان‌های استان فارس با حضور مشاور اتاق اصناف کشور، رئیس انفورماتیک سامانه سبک، مشاور حقوقی اتاق اصناف ایران، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل تعاون روستایی این استان و تعدادی دیگر از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزارشده بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید