Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت لوبیا از مزارع اقلید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از آغاز برداشت لوبیا از سطح 17 هزار هکتار مزارع این شهرستان به‌عنوان قطب لوبیای استان فارس خبر داد.

آغاز برداشت لوبیا از مزارع اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، ارسلان صالحی با اشاره به اینکه کار برداشت لوبیا از اواسط شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 45 هزار تن محصول را تولید و روانه بازار مصرف شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: برداشت محصول به‌صورت نیمه مکانیزه و در دو مرحله به‌صورت برداشت دستی توسط کارگر و جداسازی دانه از غلاف توسط کمباین انجام می‌شود.

صالحی افزود: با توجه به توانمندی مناسب منطقه در زمینه کاشت لوبیا، شهرستان اقلید نیازمند افزایش ضریب مکانیزاسیون و استفاده از ادوات کاملا مکانیزه است.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج شیوه کشت‌های نوین مانند کشت روی پشته، بیان کرد: در سال جاری حدود پنج هزار هکتار از مزارع لوبیا به شیوه کشت روی پشته و استفاده از دستگاه‌های ردیف کار کشت شده که علاوه‌بر کاهش هزینه‌های تولید، موجب صرفه‌جویی در منابع آبی نیز شده است.

صالحی؛ به اجرای طرح نفوذ دانش اشاره کرد و گفت: باید به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح ضریب نفوذ دانش فنی را افزایش داد که این مهم از طریق ارتباط هرچه بیشتر بخش‌های تحقیقات، ترویج و کشاورزان مقدور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید