Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس خبر داد:

دستگاه‌ها و نهادها برای کاشت نهال همراه شوند

استاندار فارس طرح کاشت یک میلیارد نهال را طرحی ملی و موثر در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: از ظرفیت سخت افزاری و نرم‌افزاری همه مراکز به‌ویژه مراکز علمی و پژوهشی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ملی استفاده کنید.

دستگاه‌ها و نهادها برای کاشت نهال همراه شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه هماهنگی دستگاه‌های استانی برای تحقق کاشت 20 میلیون نهال در فارس، بر همکاری همه‌جانبه و جدی دستگاه‌های استانی با سازمان منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: اگر می‌خواهیم هوای شهر قابل نفس کشیدن باشد باید به کاشت نهال و غرس درخت اهمیت ویژه بدهیم.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه طبیعتاً کاشت نهال، نیازمند نگهداری و آبیاری است، اضافه کرد: با تقسیم‌کار انجام شده، هر دستگاهی قسمتی از سهم استان را در محیط‌های مربوط به خود اجرا می‌کند و در ادامه نیز وظیفه حفظ، نگهداری و آبیاری آن ‌را بر عهده خواهد داشت.

به گفته وی، آبیاری این درختان باید صرفاً از پساب شهرها و در مواردی که پساب وجود نداشته باشد از چاه‌های غیرقابل‌شرب تأمین شود.

 وی بر ضرورت تبلیغ و اطلاع‌رسانی در این زمینه تأکید کرد و همه دستگاه‌ها را در این زمینه فراخواند و افزود: بخشی از منابع مالی بسته‌های تبلیغی این نهضت توسط بنگاه‌های اقتصادی تأمین شود.

ایمانیه به ظرفیت و انگیزه دانشجویان برای همراهی در این طرح اذعان داشت و گفت: از ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همه مراکز به‌ویژه مراکز علمی و پژوهشی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ملی استفاده کنید.

وی یکی از نقاط مهم و قابل‌توجه در این طرح را، غرس نهال، متناسب با شرایط محیطی عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی موظف است بررسی‌های لازم را انجام دهد و مناسب‌ترین نهال را برای کاشت در هر محیط، معرفی کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید