Iranian Agriculture News Agency

تبیین شعار سال در جهاد کشاورزی فارس

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری امسال به نام "مهار تورُم و رشد تولید" نامگذاری شده است، گفت: با همت مسئولین و مردم عزیز سال گشایش برای همگان است.

تبیین شعار سال در جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید محسن قائمی در نشست امنیت غذایی که با حضور رئیس، معاونین و مدیران ستادی، شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی این سازمان و دستگاه های وابسته برگزار شد، اظهار کرد: حضرت آقا امسال در سخنرانی در شهرمقدس مشهد، تحول را با توجه به یا مُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوالِ حَوِّل حالَنا اِلی اَحسَنِ الحال تبیین فرمودند و گفتند: بحث امروز من عبارت است از تحوّل، یعنی تغییر حال، تغییر وضع. اوّلین مطلبی که باید عرض بکنم در این باب، تبیین مراد ما از تحوّل است.

ایشان اضافه کردند: تحوّل یعنی چه؟ تحوّل یعنی دگرگونی. می خواهیم چه چیزی دگرگون بشود و تغییر پیدا کند؟ مهم‌ترین مسئله این است. دشمنان نظام اسلامی هم میگویند دگرگونی، آنها هم دنبال دگرگونی هستند، [امّا] دگرگونی مورد نظر آنها درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که مورد نظر ما است.

آنها این دگرگونی را مطرح میکنند و متأسّفانه در داخل هم بعضی‌ها به تبع آنها یا به تقلید آنها همان حرف را با تعبیرات دیگری بیان میکنند: مثلاً تغییر قانون اساسی یا تغییر ساختار نظام اسلامی؛ این همان حرف بیگانه‌ها است، همان حرف دشمنها است، منتها عنصر داخلی گاهی از روی غفلت، از روی بی‌توجّهی، گاهی هم با انگیزه‌های های دیگر، آن حرف را تکرار میکند. آنچه دشمن دنبالش است و اسمش را دگرگونی میگذارد، عبارت است از تغییر هویّت جمهوری اسلامی. دشمنان ایران اسلامی استکبار و صهیونیسم هستند؛ اینها با هویّت جمهوری اسلامی مخالفند؛ اگر میگویند تغییر، تحوّل، تغییر ساختار، انقلاب و امثال اینها، مقصودشان این است که هویّت جمهوری اسلامی تغییر پیدا بکند. هدف آنها حذف همه‌ی چیزهایی است که مردم را به یاد انقلاب و به یاد اسلام می‌اندازد؛ اسلام ناب و اسلام انقلابی.

مقام معظم رهبری در ادامه می فرمایند: به طور خلاصه، هدف دشمن تبدیل مردم‌سالاریِ اسلامی به یک حکومت باب میل استکبار است.

قائمی از تعبیر زیبای حضرت آقا در خصوص تحول نیز سخن گفت و افزود: ایشان در بخش های از سخنان می فرمایند: "آنچه بنده از کلمه‌ی تحوّل به عنوان تحوّل اراده میکنم، عبارت است از تغییر بخشها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعه‌ی ایرانی. ما نقاط معیوب داریم، بخشهای ضعیف داریم، ضعفهایی داریم؛ این ضعفها را باید شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخّص کنیم و با اراده‌ی قاطع ــ که حالا خواهم گفت که کار آسانی هم نیست  ــ ضعفها را برطرف کنیم و تبدیل به قوّت کنیم که بعضی از مثالهایش را بعداً عرض خواهم کرد.البتّه این کار دشوار و سنگینی است و احتیاج دارد به اعتماد به نفس ملّی."

وی با اشاره به  اینکه حضرت آقا خیلی به مسئله اقتصاد ورود می کنند و امیدواریم که امسال سالی باشد که این بار گرانی را از روی دوش مردم بردارد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: "اگر ما در کشورمان چهار پنج نقطه‌ضعفِ مهم داشته باشیم، در رأس همه‌ی اینها مسئله‌ی اقتصاد کشور است."

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به حراجی اقتصادی موفق صورت گرفته در سال گذشته، تصریح کرد: این جراحی یک شجاعت بی نظیری بود که نیازمند به همت بالایی داشت.

قائمی با اشاره به شعار سال افزود: مسئولیت سنگین غذا و تامین قوت مردم که بر عهده مجموعه جهاد کشاورزی است همکاران این مجموعه باید تلاشی مضاعف در جهت تحقق شعار سال داشته باشند.

به گفته وی؛ تولید تجارت است و کشاورز تاجر وظیفه سنگین مراقبت از سفره مردم و حمایت از تولید کننده بر عهده جهاد کشاورزی است که هنرمندی خاصی را می طلبد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید