Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 4 میلیارد ریال یارانه برای توسعه باغبانی در نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در سال جاری برای گسترش باغ‌ها در اراضی شیب‌دار دیم و توسعه کشت گیاهان دارویی، مبلغ 4215 میلیون ریال یارانه به بهره‌برداران واجد شرایط برای سطح 87 هکتار پرداخت شد.

پرداخت 4 میلیارد ریال یارانه برای توسعه باغبانی در نی ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری با اشاره به اینکه سهم اولیه شهرستان نی ریز از یارانه های زیر بخش باغبانی 1400 میلیون ریال بوده است که با مساعدت های انجام شده 2815 میلیون ریال بر آن افزوده شد، تصریح کرد: مبلغ 3090 میلیون ریال در سطح 31 هکتار برای توسعه کشت گیاهان دارویی پرداخت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبلغ 1125 میلیون ریال در سطح 56 هکتار نیز برای گسترش باغ‌ها در اراضی شیب‌دار دیم تخصیص و پرداخت شده است، اظهار کرد: تهیه نهال، بذر و اقدامات زیربنایی همچون ایجاد بستر مناسب، حاصلخیزی خاک، ایجاد و اصلاح سامانه آبگیر و مدیریت روان آب از جمله کارهای مد نظر در این طرح بوده است.

او با بیان اینکه توسعه باغ‌ها و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز  قرار دارد، ابراز کرد: ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف آب مهم‌ترین اهداف این طرح محسوب می‌شود.

بصیری تاکید کرد: ایجاد اشتغال، درآمدزایی برای بهره برداران، جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب ها، کمک به پایداری محیط زیست و جلوگیری از تولید ریزگردها از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید