Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه فجر؛

2 واحد گلخانه ای در کازرون افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: همزمان با دهه پُر فروغ فجر دو واحد گلخانه ای تولید سبزی و صیفی در بخش مرکزی این شهرستان با مجموع بیش از 5 هزار متر مربع مساحت افتتاح و به بهره برداری رسید.

 2 واحد گلخانه ای در کازرون افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اولین واحد از گلخانه های مذکور در حال حاضر به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته و در روستای کمانکشی با مساحت 3026 متر مربع و اعتبار 35 میلیارد ریال احداث شده است.

به گفته وی؛ این واحد با تخصیص 14 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی از مجموع کل سرمایه گذاری انجام شده راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دومین گلخانه بهره برداری شده 2250 متر مربع مساحت دارد، اظهار کرد: این واحد در روستای ملای بلوط و با سرمایه گذاری 31 میلیارد ریالی بهره بردار اجرا شده است و سالانه ظرفیت تولید 8 میلیون قطعه انواع نشا را دارد.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از این دو واحد گلخانه زمینه اشتغال 24 نفر به طور مستقیم را فراهم کرده است، ابراز کرد: ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ضریب امنیت غذایی و سلامت جامعه، بهبود تراز تجاری با افزایش صادرات محصولات گلخانه ای، امکان تولید محصول خارج از فصل از مزایای توسعه گلخانه هاست.

رشیدی؛ ارتقاء بهره وری و صرفه جویی در آب کشاورزی، استفاده بهینه از خاک، افزایش مدت برداشت محصولات، فعال شدن صنایع مرتبط نظیرکارخانجات و واحدهای فرآوری را از دیگر مزیت های افزایش واحد های گلخانه ای عنوان کرد.

آئین افتتاح این پروژه ها با حضور محمد علی بخرد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید