Iranian Agriculture News Agency

طرح جهش تولید در دیمزارهای فیروزآباد اجرایی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از اجرای طرح جهش تولید در سطح بالغ بر 8000 هکتار از دیمزارهای این شهرستان خبر داد.

طرح جهش تولید در دیمزارهای فیروزآباد اجرایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب الله کوهکن با اشاره به سهمیه ابلاغی طرح جهش تولید در سطح 7680  هکتار از دیمزارهای شهرستان فیروزآباد، تصریح کرد: در سال زراعی جاری با استفاده از ظرفیت اراضی دیم کشت هشت نوع محصول در سطح 8041 هکتار از مناطق مختلف شهرستان صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در اراضی مشمول این طرح به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت محصولاتی نظیر جو، گندم، عدس، کاملینا، گلرنگ، گیاهان علوفه ای و دارویی کشت شده است.

به گفته وی؛ جهش تولید در دیمزارها، اقدام موثر ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در راستای پشتیبانی از تولید، پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، تنوع کشت، بهبود معیشت بهره‌برداران و رونق کشاورزی در اراضی دیم‌ و کم‌بازده است.

او اضافه کرد: بهره‌برداران مشمول طرح از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین کودهای ریزمغذی و غنی سازی بذر و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی برخوردار شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ابراز کرد: پیش بینی می شود در صورت تداوم و پراکنش مناسب بارندگی ها در سطوح زیر پوشش طرح مذکور بیش از 15 هزار تن محصول زراعی در اراضی دیم طرف قرارداد تولید گردد.

 کوهکن به نتایج موثر و مطلوب اجرای طرح در افزایش سطوح بیمه محصولات کشاورزی شهرستان اشاره و ابراز کرد: در سال زراعی جاری برای حدود 3000 هزار هکتار از اراضی طرح مذکور قرارداد بیمه منعقد شده است و این سطح رو به افزایش است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید