Iranian Agriculture News Agency

کشت موسیر برای اولین باردر مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت دو هکتار گیاه دارویی موسیر برای اولین بار در این شهرستان خبرداد و گفت: این کشت آزمایشی تحقیقی به منظور بررسی عملکرد و سازگاری بذور مختلف در این شهرستان انجام شده است.

کشت موسیر برای اولین باردر مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان اظهار کرد: موسیر در این مزرعه در اواخر فصل پاییز پس از اولین سرما کشت شده و پس از زمستان گذرانی در خرداد ماه سال آینده قابل برداشت است.

او با بیان اینکه برای کشت موسیر 6 تن بذر در هکتار استفاده شده است، ابراز کرد: بذور استفاده شده به منظور بررسی سازگاری در اقلیم شهرستان مرودشت از استان های اصفهان، همدان، زنجان و کردستان تهیه شده است.

امیریان با اشاره به اینکه سایز موسیر کشت شده در این مزرعه گردویی است، تصریح کرد: موسیرگردویی نسبت به موسیر پرک، فندقی و حبه ای زودتر به بهره برداری می رسد و در سال اول قابل برداشت است.

وی افزود: در سال اول علاوه بر برداشت موسیر میتوان از غده های کوچک تشکیل شده در کنار پیاز مادری به منظور تکثیر استفاده کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: این گیاه دارویی با توجه به قابلیت اراضی کشاورزی، اقلیم این شهرستان و همچنین کم توقعی و اقتصادی بودن کشت، می‌تواند در الگوی کشت گیاهان زراعی قراربگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید