Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور پیشنهاد داد:

بخش خصوصی باید پر رنگ تر در بسته الگوی کشت وارد شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بخش خصوصی باید یک مقدار پر رنگ ‌تر در بسته الگوی کشت وارد کنیم به طور مشخص باید تشکل ها و شرکت هایی که می توانند ارائه خدمت دهند به موضوع وارد شوند.

بخش خصوصی باید پر رنگ تر در بسته الگوی کشت وارد شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست کشوری پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در سالن همایش های این وزارتخانه برگزار شده بود، تصریح کرد: باید بتوانیم از تجارب بخش های دیگر استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور مشخص پیشنهاد ما این است که برای اجرای الگوی کشت از کلیه افرادی که صاحب نظر هستند باید بهره برد، اظهار کرد: در حوزه های مختلف اجرا و تحقیقات باید یک اتاق فکری باشد تا بتوانیم یک خوراک فکری را تهیه و مسائل و مشکلات را مشخص کنیم و برای آن راهکارهایی پیشنهاد دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی قراردادی در برنامه الگوی کشت یکی از ابزارهای تحقق برنامه به شمار می آید، ابراز کرد: در قالب همان اتاق تفکر که در یک بستر تصمیم سازی، انتقال تجارب و درس آموخته ها در استان های مختلف است باید موارد حوزه های مختلف به بحث و تبادل و نظر گذاشته شود.

او با بیان اینکه در استان فارس برای تسریع در توزیع و مصرف کود های شیمیایی از ظرفیت تعاونی ها استفاده است، اضافه کرد: با این برنامه ریزی که انجام شد سرعت مصرف کود ها در استان ما بالا رفت و در حال حاضر از ظرفیت صندوق حمایت نیز استفاده می کنیم.

دهقان پور به تشریح اجرای طرح سهم بری دانش از واحد های تولیدی در استان فارس نیز پرداخت و افزود: از آنجایی که بخش دولتی با محدودیت هایی مواجه است، بخش خصوصی می آید با کشاورز قرارداد می بندد و در ازای افزایش تولید در مقایسه با سال های متعارف، با توافق دو طرفه از افزایش تولید سهمی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در اجرای اگوی کشت علاوه بر مسائل فنی و حفظ منابع پایه می بایست پایداری تولید و معیشت کشاورزان و مسائل اقتصادی مد نظر باشد، افزود: بر همین اساس تولید 13 محصول اساسی و راهبردی در استان فارس برنامه ریزی شده است.

در نشست کشوری پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی که امروز یکشنبه بیست و هفتم آذر ماه در سالن همایش های وزارت جهاد کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، معاونین وزیر، روئسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، مدیران ارشد بخش کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های کشور حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید