Iranian Agriculture News Agency

صفری خبر داد:

کشت دانه روغنی کنجد در مُهر افزایش یافت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر با اشاره به اینکه کشت کنجد از نیمه خرداد تا نیمه تیر ماه در این شهرستان انجام شده است، گفت: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی یافته است.

کشت دانه روغنی کنجد در مُهر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یوسف صفری تصریح کرد: در سال جاری با توجه به استقبال کشاورزان شهرستان مهر از کشت کنجد سطح زیر کشت این محصول با 500 هکتار افزایش نسبت به سال قبل به 1500 هکتار رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بازار فروش بهتر کنجد در شهرستان مهر و دیگر شهرستان های استان، برداشت آسان تر آن نسبت به کشت تابستانه پنبه و قیمت فروش مناسب و اقتصادی کنجد از جمله دلایل رغبت کشاورزان به کشت این محصول است.

صفری با بیان اینکه برای کشت کنجد عمدتا از ارقام محلی و داراب استفاده می شود، ابراز کرد: کشت کنجد به صورت کم خاکورزی و پس از برداشت گندم و جو انجام می شود بطوری که برداشت آن در مهر ماه صورت می گیرد.

او افزود: کشت این گیاه بصورت. هم چنین کشت این گیاه روغنی در هر چهار بخش اسیر، گله دار، مرکزی و وراوی انجام شده است و بیشتر از ارقام محلی و داراب استفاده گردیده است.

وی بیان کرد: متوسط تولید کنجد در مزارع شهرستان مهر 1.2 تن در هکتار بوده و محصول تولیدی به مصرف کارگاه ارده سازی و حلوا و سایر صنایع وابسته می رسد و مازاد آن به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید