Iranian Agriculture News Agency

تدبیر در امر کشاورزی ضروری است

رئیس جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر اینکه در مسائل کشاورزی و اموری که مرتبط با اقتصاد و روزمره مردم است باید تدبیر کرد، گفت: تدبیر ترکیبی از علم و اراده است.

تدبیر در امر کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، آیت ا... سید علی‌اصغر دستغیب در نشست جامعه روحانیت که به میزبانی جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، با اشاره به روایت" اَلعبدُ یُدَبِّرَ وَ اللهُ یُقَدِّرَ"، بیان کرد: تدبیر بر عهده‌ی بندگان و متعاقب آن تقدیر از جانب خداوند است به دنبال تدبیر، خدواند متعال تقدیر خیر عطا خواهد کرد.

وی با اشاره به این نکته که فرصت ها مثل ابر از افق زندگی می‌گذرند، تصریح کرد: اگر بر اثر کاهلی، سستی و بی‌توجهی فرصتی از دست برود، گناه است و اگر در اثر ناآگاهی و جهل باشد که انسان باید را عرصه را به فرد دیگری واگذار کند که بتواند از فرصت‌ها خوب استفاده کند.

این روحانی با بیان اینکه توجه به حال مردم فطرت طبیعی انسان است که شرع هم به آن ارشاد دارد، اظهار کرد: امیدواریم از فطرت عدول نکرده باشیم و معیشت و تامین زندگی دیگران بر خودمان مقدم بداریم.

وی با اشاره به اینکه اصل وحدت و اخوت برای مشارکت است، ابراز کرد: باید دسته جمعی و فراتر از حد مسئولیت در رفع مشکل مردم تلاش کنیم.

رئیس جامعه روحانیت شیرازگفت: حقیقتا نباید در حق جهاد، شهدای جهاد سازندگی نقش موثری که در جبهه‌ها و در ادامه تاکنون داشتند جفا کنیم و قطعا وعده‌ی الهی خداوند شکور این است که لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ و خداوند به همه‌ی اجر و خیر عطا می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید