Iranian Agriculture News Agency

سرپرست حفظ نباتات فارس:

مبارزه با ملخ مراکشی در استان فارس آغاز شد

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشی از مشاهده "ملخ صحرایی" ( ملخ مهاجر) در این استان دریافت نشده است، گفت: پوره ملخ مراکشی در تالاب پریشان و مزارع حاشیه ی آن در شهرستان کازرون طغیانی و کار مبارزه آغاز شد.

مبارزه با ملخ مراکشی در استان فارس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جاوید عباسی با اشاره به اینکه کانون کوبی و جلوگیری از هجوم این آفت به سایر مزارع از شامگاه بیست و سوم فروردین ماه شروع شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 2 هزار هکتار صورت گیرد.

به گفته وی؛ آفت مذکور ملخ بومی است که به احتمال زیاد به علت رطوبت مناسب کف دریاچه به صورت دوره ای طغیان کرده و به علت خشکی مراتع، به سمت مزارع هجوم می آورد.

عباسی با تاکید بر اینکه کشاورزان در سایر شهرستان ها در صورت مشاهده حشرات بالغ و پوره سنین مختلف ملخ مراکشی در اسرع وقت به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند، ابراز کرد: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه استان فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان های درگیر ارسال می شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: پایش کانون‌های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ ها در دستور کار این مدیریت قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید