Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 47 میلیون قطعه بچه ماهی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید بیش از 47 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال جاری در این استان خبر داد و گفت: فارس با دارا بودن 9 مرکز تکثیر از پیشگامان صنعت تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می رود.

تولید بیش از 47 میلیون قطعه بچه ماهی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی فلاحی تصریح کرد: بچه ماهی تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان فارس به استان های همجوار نیز صادر می شود.

به گفته وی؛ به منظور رفع نیاز به واردات تخم چشم زده خارجی، تکثیر خارج از فصل ماهی قزل آلا در این استان نیز صورت گرفت و بچه ماهی برای مزارع پرورش ماهیان سردآبی تامین شد.

فلاحی به نگهداری 8500 قطعه مولد قزل آلا تحت رژیم نوری در مرکز تکثیر ماهیان سردابی مهکان اشاره کرد و افزود : سالانه بالغ بر 35 میلیون میلیون قطعه تخم سبز و 30 میلیون قطعه تخم چشم زده در این مرکز استحصال شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: زمان تکثیر بچه ماهی در استان فارس از اواخر مهرماه تا آخر بهمن ماه است که با این اقدام امکان تکثیر و پرورش ماهی در طول سال به وجود می آید و بچه ماهی با وزن های مختلف در اختیار پرورش دهنده قرار می گیرد تا پرورش دهندگان بتوانند از تمام ظرفیت مزرعه خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: مرکز تکثیر ماهیان سردآبی مهکان با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه بچه ماهی و به مدیریت "آزاد رحیمی" در منطقه مهکان از توابع شهرستان سپیدان قرار دارد.

تولید بالغ بر ۱۲ هزار تن ماهی قزل آلا

فلاحی گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۲هزار تن ماهی قزل آلا در 17 شهرستان این استان تولید شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: شهرستان های سپیدان، اقلید و ممسنی بیشترین تولید ماهیان سردآبی را در سطح استان دارند.

تخم های ماهی پس از مرحله لقاح، به تخم سبز معروف است و پس از آن مرحله چشم زدگی است که در این مرحله دو نقطه سیاهرنگ که همان چشم ماهی است مشاهده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید