Iranian Agriculture News Agency

الزامات سرمایه‌گذاری پرورش ماهی در قفس

راهکارهای موفقیت در مسیر سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهی در قفس توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تشریح شد.

الزامات سرمایه‌گذاری پرورش ماهی در قفس

به گزارش ایانا، چندی پیش در خبرها، گفت‌وگوی کوتاهی از یک تولیدکننده ماهی در قفس منتشر شد که متاسفانه کمی ناامید کننده بود. در این گفت‌وگو، مصاحبه شونده ناکامی و پشیمانی خود را به دلیل سرمایه‌گذاری در عرصه پرورش ماهی در قفس توضیح می‌دهد. اما تنها به ارائه چند جمله اکتفا کرده و به دلایل و ریشه‌های اصلی این پشیمانی، اشاره‌ای نمی‌کند.

موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در این راستا متنی را به خبرگزاری ایانا ارسال کرده که در ادامه می خوانید:

«بدون شک، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، یکی از مهمترین رویکردهای جدید جامعه شیلاتی سراسر دنیا است تا با توسعه دریامحور‌ آبزی‌پروری، فشار بر منابع ارزشمند آب‌های شیرین از طریق آبزی‌پروری داخلی کاهش یابد.

ماهیت کسب و کار، هرچه که باشد، به بستری نیازمند است که بتواند در آن، ماندگاری خود را حفظ کرده و در عین حال، توسعه یابد. بنابراین بدون تحقیقات و مطالعه همه جانبه، نمی‌توان روی سرمایه‌گذاری هیچ شغلی حساب کرد. این موضوع درباره پرورش ماهی در قفس نیز صدق می‌کند. به همین دلیل، استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، پیش‌بینی آینده صنعت، تدوین بازار هدف محصول تولیدی، برنامه پایش مناطق استقرار قفس‌های دریایی، طراحی مدیریت یکپارچه و کنسرسیومی صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس، وجود سایت پشتیبان اسکله و شناورهای مناسب صنعت و رعایت مبانی زیست محیطی پرورش ماهیان دریایی، از دیگر ملزوماتی است که باید برای فعالیت در پرورش ماهی در قفس، به آن توجه کرد.

از اینها گذشته، مسلم است که هر سرمایه‌گذاری، بدون برخورداری از سرمایه کافی و برنامه تولید نهاده‌ها و مولفه‌های مورد نیاز، محکوم به شکست خواهد بود. باید به این الزامات، مواردی مانند آموزش نیروهای تکنسینی و تخصصی صنعت پرورش ماهی در قفس و ورود تکنولوژی در این صنعت را نیز افزود.

تمام موارد فوق، به‌منظور آغاز سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش ماهی در قفس، بسیار ضروری است که می‌توان این مجموعه را به‌صورت کلان، نقشه راه نام گذاشت؛ نقشه‌ای که موفقیت یا شکست هر کسب و کاری به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن وابسته است. به جرات می‌توان گفت که هر سرمایه‌گذاری، بدون وجود این نقشه و ارزیابی زوایای مختلف آن، نمی‌تواند طعم موفقیت را بچشد و بدون شک، فرد سرمایه‌دار، عمر و منابع مالی خود را هدر خواهد داد.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید