Iranian Agriculture News Agency

نقش موثر سیستان و بلوچستان در تامین امنیت غذایی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان سیستان و بلوچستان رتبه اول را در تعداد پروژه دارد و می‌تواند نقش موثری در انیت غذایی کشور ایفا کند.

نقش موثر سیستان و بلوچستان در تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا هوشنگ محمدی در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای وزارت جها کشاورزی، علی‌الخصوص شهدای استان سیستان و بلوچستان گفت: هفته دولت را تبریک می‌گویم و از تمام کسانی که برای افتتاح 248 پروژه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تا چندی پیش استان سیستان و بلوچستان برای تامین مرغ مورد نیاز خود به استان‌های دیگر مراجعه می‌کرد، اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با یک اقدام جهادی برای جبران کمبود گوشت مرغ تولیدی، اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ را در استان آغاز کرد. 

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان از دو هزار و 100 پروژه‌ای که در سطح کشور در بخش کشاورزی در حال اجرا است، رتبه اول را در تعداد پروژه دارد. این موضع نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای منطقه و همکاری بسیار خوب همکاران ما در جهاد کشاورزی استان بوده است.

وی گفت: تمام پروژه‌ها مشکلات زیادی را به همراه دارند، اما قطعا بدون همکاری و همراهی فرمانداری و استانداری هیچ پروژه‌ای به سرانجام نخواهد رسید.

این مقام مسئول یادآور شد: امروز اگر شاهد افتتاح این پروژه‌ها هستیم، بیش از 75 درصد منابع توسط مردم تامین شده است. 

وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان در بحث امنیت غذایی کشور، تا کنون نقش ممتازی داشته است و می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند. در حوزه‌ باغات، گلخانه‌ها اگر بتوانیم آب کافی را فراهم کنیم، می‌تواند بسیار موثر واقع شود. همچنین در حوزه شیلات رتبه اول صید ماهیان را در بین هشت استان ساحلی داریم.

محمدی بیان کرد: ما با حضور محمدعلی نیکبخت در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی از حل مولدسازی اعلام آمادگی می‌کنیم. برای زیرساخت‌های استان اگر  منابعی نیاز باشد به‌صورت ملی در اختیار مجموعه استان قرار می‌دهیم تا بتواند میزان تولید را از چهار میلیون تن در سال افزایش دهد و کشور را در بسیاری از محصولات خودکفا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه بخش کشاورزی مظلوم است، گفت: امیدواریم افتتاحیه 248 پروژه در استان سیستان و بلوچستان برای سفره مردم پر برکت باشد و شاهد روزی باشیم که سیستان و بلوچستان بتواند از توان مرزی خود استفاده کند و صادرکننده محصولات مواد غذایی برای کشورهای همسایه باشد.

به گزارش ایانا، به مناسبت هفته دولت تاکنون ۹۷۳ موافقت اصولی مرغداری 20 هزار قطعه‌ای صادر شد که با همت بهره‌برداران در دوسال گذشته ۱۵۷ واحد مرغداری قطعه‌ای به بهره‌برداری رسیده و به مجموعه مرغداری‌های استان افزوده شده است.

همچنین ۲۴۸ واحد دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و 232 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است. تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان توسط مرغداری‌های داخل استان تولید می‌شد که خوشبختانه این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ارتقا یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید