Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری ۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

صبح امروز و در آخرین روز از هفته دولت، آیین افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در روستای تمین شهرستان مرزی میرجاوه برگزار شد و به‌طور هم‌زمان ۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی این استان با اعتبار افزون بر ۶۲۶ میلیارد ۲۱۵ میلیون تومان و در زیر بخش‌های تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایری، شیلات آب‌های به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری ۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و در آیین افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی بیان کرد: این طرح‌ها برای هزار و ۴۹۷ نفر شغل دائم و حدود ۱۳ هزارو ۲۲۹ نفر روز نیز  شغل موقت ایجاد کرده است. 

سید محمد رضا سید حسینی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم، سازمان جهاد کشاورزی استان با یک اقدام جهادی برای جبران کمبود گوشت مرغ تولیدی، اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ را در استان آغاز کرد. به همین منظور، تاکنون ۹۷۳ موافقت اصولی مرغداری 20 هزار قطعه‌ای صادر که با همت بهره‌برداران در دو سال گذشته ۱۵۷ واحد مرغداری قطعه‌ای به بهره‌برداری رسیده و به مجموعه مرغداری‌های استان افزوده شده است. همچنین ۲۴۸ واحد دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و 232 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان توسط مرغداری‌های داخل استان تولید می‌شود خوشبختانه این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ارتقا یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای گلخانه‌ای، نخلستان‌ها با ارقام تجاری، گیاهان دارویی و تامین گوشت مورد نیاز از طریق سیستان و بلوچستان را ازدیگر برنامه‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم معرفی کرد.

در مراسم امروز ۹ واحد مرغداری در منطقه تمین میرجاوه که با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده شده بود به نیابت از ۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی استان بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید