Iranian Agriculture News Agency

توقیف و بازداشت یک دستگاه نیسان حامل ۲ تن چوب ممنون القطع تاغ در سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با اشاره به قاچاق چوب تاغ از سوی قاچاقچیان و برش حمل غیر قانونی درخت‌ها در عرصه‌های مناطق شهرستان سرخه گفت: یک دستگاه نیسان حامل دو تن چوب ممنون القطع تاغ توقیف و بازداشت شد.

توقیف و بازداشت یک دستگاه نیسان حامل ۲ تن چوب ممنون القطع تاغ در سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، مرتضی شیرعلی بیان کرد: در پی گشت و سرکشی از منطقه صوفی آباد شهرستان یک دستگاه نیسان حامل چوب ممنون القطع تاغ رؤیت شد که پس از اقدام عاجل راننده متواری شد و‌ پس از تعقیب آن‌ها خودرو عامل چوب تاغ و عوامل آن بازداشت شد.

وی افزود: درختان تاغ از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سازگار با محیط بیابانی و ‌کویری است که نقش بسیار مهم و حیاتی در تثبیت کویر و مناطق بیابانی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه اضافه کرد: خودروهای حامل چوب و محصولات جنگلی بدون مجوز، قاچاق محسوب شده و در صورت مشاهده توقیف می‌شود.

شیرعلی ادامه داد بهره‌برداران در صورت حمل چوب باید با مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان نسبت به‌ مجوز و پروانه حمل اقدام کنند.

وی گفت: مردم و همشهریان می‌توانند گزارش‌های خود در ارتباط با تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌های رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید