Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از پروژه سیستم آبیاری نوین در دامنکوه روستای نعیم آباد

پروژه سیستم آبیاری نوین در دامنکوه روستای نعیم آباد در دامغان با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پروژه سیستم آبیاری نوین در دامنکوه روستای نعیم آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آیین افتتاح این پروژه سیستم آبیاری کم فشار بیان کرد: تامین اعتبار این پروژه از محل سفر ریاست جمهوری و هیات دولت بوده است.

وی مساحت اجرای این سیستم را بیش از ۱۴۴ هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: طول مسیر لوله‌گذاری برای اجرای این سیستم آبیاری کم فشار ۹ هزار متر و قطر لوله نیز ۲۰۰ میلی‌متر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این پروژه سیستم آبیاری کشاورزی از محل یارانه بلاعوض دولتی و همچنین خودیاری بهره‌بردار آماده افتتاح شده است گفت: در مجموع ۴۰ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده است.

قاسمی افزود: اعتبار بالغ‌بر ۲۱ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال از محل یارانه بلاعوض دولتی و ۱۹ میلیارد ریال نیز از محل خودیاری تأمین شده است.

وی منبع آبی برای اجرای این پروژه بخش آب و خاک را سه حلقه چاه عنوان کرد و افزود:  نوع سیستم آبیاری از نوع کم فشار و الگوی کشت نیز پسته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و ارتقای راندمان آبیاری برخی از مزایای اجرای این سیستم آبیاری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید