Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه کشت توت فرنگی در ایران نتیجه همت توت فرنگی‌کاران کردستانی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت توت فرنگی در ایران نتیجه همت و پشتکار و سخت کوشی توت فرنگی‌کاران استان کردستان است.

توسعه کشت توت فرنگی در ایران نتیجه همت توت فرنگی‌کاران کردستانی است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، محمد مهدی برومندی روز جمعه در جشنواره توت فرنگی در روستای شیان از توابع شهرستان سنندج بیان کرد: ۱۳۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید و بخشی از آن صادر می‌شود که این مهم منجر به ۶ میلیون دلار درآمدارزی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ارزآوری کشاورزی مربوط به بخش باغبانی است، اضافه کرد : کردستان در تولید و امنیت غذایی از استان های پیشرو کشور است به گونه‌ای که سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگرچه این استان در حوزه زیرساختی با مشکلاتی مواجه است و فعالیت در اراضی شیب‌دار و جغرافیای کوهستانی کردستان شجاعت و سخت کوشی نیاز دارد ولی باغداران این منطقه سرآمد باغداران ایران هستند.

برومندی با بیان اینکه ۹ میلیون تن توت فرنگی در دنیا و ۱۲۰ هزار تن از این محصول در ایران تولید می‌شود افزود: افزون بر ۶۰ درصد تولید توت فرنگی ایران متعلق به کردستان است.

وی توسعه کشت توت فزنگی کشور را متعلق به کردستان و نتیجه سخت‌کوشی توت فرنگی کاران این استان و دانست و ادامه داد: مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه کردستان در تولید و توسعه کشت این محصول تاثیرگذار بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید