Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تامین 100 هزار تن خرما برای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تامین ۱۰۰ هزار تن خرما برای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور خبر داد.

تامین 100 هزار تن خرما برای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، « محمدمهدی برومندی » در خصوص مصرف خرمای ماه مبارک رمضان که از نیازهای ضروری کشور در این ماه است، افزود: طی توافقات انجام شده بین وزارت جهاد کشاورزی، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران، عرضه خرما در ماه رمضان با قیمت‌های مناسب انجام می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان تأمین شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

برومندی گفت: هرساله در سراسر کشور برای ماه مبارک رمضان حدود ۱۰۰ هزار تن خرما تدارک دیده می‌شود و برای کلانشهر تهران نیز حدود ۱۵ هزار تن در نظر گرفته می‌شود، که برنامه‌ریزی تدارک خرما برای امسال نیز همین میزان است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ذخیره خرما بخصوص در دو رقم خرمای مضافتی و کبکاب به میزان کافی در سراسر کشور وجود دارد و محصول خرما به میزان لازم در میادین، مراکز عرضه و حتی غرفه‌های در نظر گرفته در متروها به مردم و روزه‌داران عزیز عرضه می‌شود.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی، امسال نزدیک ۱.۴ میلیون تن خرما در کشور تولید شده که در تولید همه ارقام خرما وضعیت مطلوب بوده و نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید