Iranian Agriculture News Agency

استقبال گسترده شهروندان از مراکز عرضه بهداشتی دام، در عید قربان

مدیر عامل سازمان میادین شهرداری استان تهران از استقلال بیش از حد انتظار مردم از جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در سطح شهر خبر داد.

استقبال گسترده شهروندان از مراکز عرضه بهداشتی دام، در عید قربان

ایوب فصاحت در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: پیش‌بینی ۲۴ هزار راس دام برای عرضه در ۱۷ مرکز  و جایگاه‌ عرضه دام به مناسبت عید قربان انجام شده است که در حال حاضر حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار راس دام در این مراکز وجود دارند و الباقی به صورت دپو در جای دیگری نگهداری می‌شوند که در صورت لزوم به این جایگاه‌ها تزریق شوند.

وی گفت: با وجود این که برقراری این جایگاه‌ها برای سازمان میادین هزینه بر است، ما این اقدام را بخشی از  وظایف و تعهدات اجتماعی خود می‌دانیم و همه ساله  حدود 15تا 20 میلیارد تومان برای این جایگاه‌ها هزینه می‌شود.

فصاحت یادآور شد: عرضه این تعداد دام در این مراکز، با پشتیبانی وزیر جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی استان تهران، مدیر کل امور عشایری و مناطق مختلف شهرداری تهران محقق شده است. 

وی ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی برای مراجعه مردم به این مراکز و خرید و کشتار دام به‌صورت بهداشتی و تحت نظارت، کشتار دام در این ایام در سطح شهر ساماندهی شود. 

به گزارش ایانا سالانه در ایام مذهبی خاص مانند عید سعید قربان و تاسوعا و عاشورا، سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با همکاری سازمان دامپزشکی اقدام به ایجاد پایگاه‌های عرضه بهداشتی دام زنده برای دسترسی مومنین جهت ادای نذورات می‌کند. از این میان، سه جایگاه به صورت دائمی در تمام ایام سال آماده خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید