Iranian Agriculture News Agency

خوزستان میزبان جشنواره استانی چای ترش

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جشنواره استانی چای ترش در نیمه دوم آبان ماه سال جاری در شهرستان کارون استان خوزستان برگزار خواهد شد.

خوزستان میزبان جشنواره استانی چای ترش

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، سید یعقوب هاشمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان در جلسه هماهنگی جشنواره استانی چای ترش اظهارکرد: با توجه به اینکه شهرستان کارون و روستای علوه قطب مهم کشت چای ترش در استان خوزستان است، در سال های گذشته جشنواره چای ترش در این شهرستان برگزار می شد و امسال نیز با هماهنگی های انجام شده مقرر شد این جشنواره به صورت استانی برگزار در این شهرستان برگزار شود.

وی از نمایش پتانسیل و ظرفیت های شهرستان کارون در زمینه کشت چای ترش،  ایجاد روحیه نشاط در میان مردم و جامعه تولید کنندگان، تبادل اطلاعات و انتقال یافته های علمی و فنی به کشاورزان از طریق محققان به عنوان اهداف مهم برگزاری این جشنواره نام برد و افزود: شهرستان کارون قطب گردشگری استان خوزستان است.

هاشمی همچنین به زمان برگزاری جشنواره اشاره و تصریح کرد:این جشنواره  به صورت استانی و در نیمه دوم آبان ماه در شهرستان کارون روستای علوه برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمد حسنی نسب مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به رشد چشمگیر کشت چای ترش در استان خوزستان و به خصوص در شهرستان کارون اشاره و بیان کرد: خوزستان به عنوان قطب کشت چای ترش کشور شناخته می شود که این نشان از هم افزایی و همکاری بسیبار خوب همه دست اندرکاران در استان دارد.

وی با بیان این که برگزاری این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای نمایش سایر ظرفیت های این شهرستان باشد گفت: برگزاری این برنامه علاوه بر ایجاد محیطی شاد و مفرح برای مردم و تولید کنندگان می تواند به رشد بیش از پیش تولید این محصول در استان کمک شایانی کند.

لازم به ذکر است، در ادامه سایر حاضران در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید