Iranian Agriculture News Agency

استفاده از گیاهان پوششی در اجرای کشاورزی حفاظتی در اراضی خوزستان

مجری کشاورزی حفاظتی کشور گفت: در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی خوزستان از پوشش گیاهی متناسب و سازگار با اقلیم و منابع آبی هر منطقه می توان استفاده کرد.

استفاده از گیاهان پوششی در اجرای کشاورزی حفاظتی در اراضی خوزستان

 

به گزارش ایانا از  خوزستان، جلسه کشاورزی حفاظتی با حضور مجری کشاورزی حفاظتی کشور، مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد.

مجری کشاورزی حفاظتی کشور در این جلسه گفت: بحران آب، تخریب خاک و کاهش مواد آلی و تغییر اقلیم از چالش‌های بخش کشاورزی می‌باشد

یزدانی با بیان اینکه بیش از 55 درصد از خسارت اقتصادی گردوغبار به بخش کشاورزی می باشد اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 44 هزار هکتار از مساحت استان درگیر گرد و غبار می‌باشد  که بیشترین مناطق در قسمت شمال شرقی از جمله شهرستان‌های دشت آزادگان و شوش واقع شده است.

وی اضافه کرد: تناوب زراعی ، حداقل جابجایی خاک و حفظ بقایا از اصول مهم کشاورزی حفاظتی می باشد.

یزدانی تصریح نمود: طبق مصوبه هیئت وزیران وزارت جهاد کشاورزی موظف است برنامه اجرایی حفاظت و بهره برداری پایدار از اراضی کشاورزی با منشا گرد و غبار با رویکرد کشاورزی حفاظتی و به تفکیک نوع اقدام پیشگیرانه ، مقابله ای و سازگارکننده با پدیده گرد و غبار را در چهارچوب قوانین و مقررات و اعتبارات مصوب مربوط جهت تایید به ستاد ملی ارائه و گزارش وضعیت پیشرفت اقدامات مصوب را هر شش ماه یکبار به دبیرخانه ارسال نماید.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی استان از پوشش گیاهی متناسب و سازگار با اقلیم و منابع آبی هر منطقه می‌توان استفاده کرد.

مجری طرح گندم بنیان استان نیز گفت: یکی از مشکلات استان عدم آب ماخار جهت تهیه زمین می باشد و به همین دلیل از روش خشکه کاری استفاده می شود  که همین موضوع باعث ایجاد پدیده گرد غبار می شود

رقیه سلطانی افزود: باید روش کشت مستقیم در شهرستان ها توسعه یابد و در همین راستا از دستگاه‌های کارنده کشت مستقیم استفاده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید