Iranian Agriculture News Agency

حمایت از کشت های گلخانه ای در خوزستان

در بازدید رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از واحد گلخانه‌ ای شهرستان دزفول تقدیر بعمل آمد .

حمایت از کشت های گلخانه ای در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان،  صادق عبدالرحمانی بهره بردار یکی از  واحد های گلخانه ای این شهرستان است که موفق به تولید رقم‌های اصلاح‌شده از جمله گل‌های نرگس کمیاب، گوجه‌های رنگارنگ، فلفل زنگوله‌ای، بادمجان توگا، فیالیس ، زنجبیل و زعفران شده و کشت آناناس را برای اولین بار تجربه نموده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با قدردانی از فعالیت‌های متنوع تولیدی در این گلخانه، بیان داشت: خوزستان با تلاش در توسعه سطح گلخانه‌ ها رتبه ششم در سطح کشور را از آنِ خود کرده است .

آرش آقاپور زنگنه افزود: سالانه بیش از یک هزار تن محصولات گلخانه‌ای شامل فلفل‌دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی به کشورهای مختلف از استان خوزستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان حدود ۲۶۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای دارد، اظهار داشت : در این سطح از گلخانه‌های خوزستان سالانه حدود هشت هزار محصولات سبزی و صیفی، ۵۰ میلیون شاخه گل و گیاه زینتی و حدود۲۷۰ میلیون نشاء تولید می‌شود و با توجه به خشکسالی ها و موضوع آب که یک مسئله بحرانی و ملی می باشد کشت گلخانه ای نقش بسزایی در افزایش بهره وری آب دارد و جهت صرفه جویی در مصرف آن بسیار مورد توصیه و حمایت دولت قرار گرفته است .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید