Iranian Agriculture News Agency

ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در شوشتر

جشنواره طبخ آبزیان در شوشتر برگزار شد.

ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در شوشتر

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان،  مدیر کل شیلات خوزستان در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان شوشتر با اشاره به توانمندی های بالقوه شیلاتی این شهرستان گفت: شوشتر یکی از قطب ها و پایگاه های مهم آبزی پروری استان محسوب می شود و به ویژه در حوزه ماهیان گرمابی سهم قابل توجهی از تولید سالانه استان، محصول پرورش دهندگان این منطقه است.

مهرداد محمدی دوست، ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه تولیدات آبزی پروری در تامین امنیت غذایی و حفظ سلامت هموطنان این جشنواره ها به صورت دوره ای در شهرهای مختلف استان در راستای آموزش و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف و همچنین افزودن آبزیان در سبد غذایی خانوار برگزار می شود.   

جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان شوشتر با حضور مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور، فرماندار شهرستان، مدیرشعب بانک کشاورزی استان، معاونت پژوهش و فناوری پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، کارشناس دفتر بهبود کیفیت سازمان شیلات، سایر مسئولان شهرستانی و کارشناسان اداره کل شیلات و استقبال پرشور مردم برگزار شد.

60 شرکت کننده با ارائه غذاهای دریایی متنوع به رقابت پرداختند و در پایان براساس نظر هیئت داوری 10 نفر برتر این جشنواره معرفی و با اهدای جوایزی تجلیل شدند.    

همچنین در بخش دیگر این جشنواره آثار و صنایع دستی بانوان هنرمند این شهرستان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید