Iranian Agriculture News Agency

وزن شانه تخم مرغ معیار عرضه تخم مرغ

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ملاک و معیار خرید و فروش تخم مرغ ،وزن کالا می باشد و فروشندگان لازم است تخم مرغ را بر اساس وزن به مشتری عرضه کنند.

وزن شانه تخم مرغ معیار عرضه تخم مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان گفت: بنا بر گزارشات واصله ،در برخی از شهرستان ها تخم مرغ به صورت عددی عرضه می شود که این موضوع مغایر با ضوابط حاکم بر بازار است.

محمد نژادزاده افزود: ملاک و معیار خرید و فروش تخم مرغ همانند سایر کالاها وزن کالا است و فروشندگان لازم است تخم مرغ را وزن کرده و بر اساس وزن به مشتری عرضه کنند.

وی  با بیان اینکه بر اساس آخرین ابلاغ ضرایب سود هزینه شبکه توزیع و عرضه توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سال جاری، عمده فروشان تخم مرغ حداکثر می توانند 3 درصد بابت سود هزینه های خود به فاکتور خرید اضافه نمایند ادامه داد: این ضریب برای واحدهای خرده فروشی و سوپر مارکت ها 10 درصد است.

نژاده زاده از خریداران تخم مرغ در استان درخواست نمود برای نظم دهی به بازار تخم مرغ استان از خرید تخم مرغ به صورت عددی خودداری نمایند و از فروشنده در خواست کنند تخم مرغ را توزین نموده و بر اساس وزن هزینه آن را پرداخت کنند.

وی همچنین به مصرف کنندگان یادآور شد مطالبه فاکتور از فروشنده از حقوق مشتری می باشد و این حق برای فاکتور فروش و یا فاکتور خرید فروشگاه یکسان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید