Iranian Agriculture News Agency

پریچهر:

تحقق کشت پاییزه در خوزستان فراتر از انتظار

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : پیش بینی می شود کشت محصولات پاییزه در استان بیش از برنامه مصوب اجرا شود.

تحقق کشت پاییزه در خوزستان فراتر از انتظار

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: کشت پاییزه در استان براساس الگوی کشت تعیین شده و طبق ۳ محور نیاز، اقتصاد و اقلیم منطقه تاکنون ۳۸۰ هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۳ هزار گندم دیم، ۴۵ هزار هکتار جو آبی، ۱۸ هزار هکتار جو دیم، ۲۳ هزار هکتار کلزا و ۴۲ هزار هکتار چغندر پاییزه کشت شده است.

سید رحمت الله پریچهر با بیان اینکه مجموع کشت انجام شده نشان دهنده عبور از ۶۰۰ هزار هکتار برنامه کشت پاییزه است، افزود: بخشی از اراضی در شهرستان‌های شمالی استان که پیش از این زیر کشت ذرت بودند، کشت پاییزه با تاخیر درحال انجام است و سطح زیر کشت بیش از انتظار و برنامه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر اینکه همه الگوی کشت پاییزه براساس برنامه مصوب اجرا می‌شود، پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت بیش از رقم برنامه ریزی شده باشد.

این مقام مسئول درخصوص طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در خوزستان گفت: سطح جهش تولید در این اراضی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در قالب یک بسته تنظیم شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد طرح جهش تولید در  دیمزار‌ها اجرا شده و امیدواریم تا پایان زمان کشت همه اهداف مد نظر محقق شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید