Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت بالای خوزستان در پرورش آبزیان در آبهای شور و نامتعارف

مدیر کل شیلات استان گفت: خوزستان در زمینه پرورش ماهی و میگو، آبزی پروری در آبهای شور و نامتعارف از ظرفیت های بسیار متنوع و فراوانی برخوردار است.

ظرفیت بالای خوزستان در پرورش آبزیان در آبهای شور و نامتعارف

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر کل شیلات استان در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، غذاهای دریایی و صنایع وابسته با بیان اینکه از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت می شود گفت: استان خوزستان در زمینه پرورش ماهی و میگو، آبزی پروری در آبهای شور و نامتعارف از ظرفیت های بسیار متنوع و فراوانی برخوردار است.

فتح الله ابوعلی افزود:بر اساس آمارهای رسمی 50 درصد تجارت پروتئین دنیا در صنعت شیلات تامین می شود و این مهم جایگاه خوب شیلات را در بعد تولیدات اقتصادی کشور نشان می دهد.  

وی به اهمیت مصرف آبزیان در سبد غذایی اشاره و اضافه کرد: آبزیان به عنوان یک منبع مهم تولید پروتئین نقش پررنگی در ایجاد امنیت غذایی ایجاد می کنند.   

به گفته ابوعلی در فعالیت های شیلاتی کمترین آلایندگی زیست محیطی ناشی از تولید پروتیئن ها و کمترین هدررفت آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت می شود، ادامه داد: استان خوزستان در زمینه پرورش ماهی و میگو، آبزی پروری در آبهای شور و نامتعارف از ظرفیت های بسیار متنوع و فراوانی برخوردار است.

ابوعلی با اشاره به اینکه  طرح های مطالعاتی مفصلی در حوزه سواحل دست نخورده است خواستار مراجعه سرمایه گذاران به حوزه های اداری شیلات شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید