Iranian Agriculture News Agency

حمایت از متقاضیان صنایع تبدیلی چای ترش در خوزستان

از متقاضیان برای ایجاد صنایع تکمیلی محصول چای ترش حمایت می‌شود.

حمایت از متقاضیان صنایع تبدیلی چای ترش در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان،  مدیرباغبانی سازمان گفت: برداشت چای ترش از سطح ۳۲ هکتار از مزارع استان  از نیمه اول مهرماه آغاز شده است.

محمد حسنی نسب با بیان اینکه شهرستان‌های کارون، خرمشهر و اهواز بیشترین سطح کشت چای ترش را به خود اختصاص داده اند افزود: پیش بینی می‌شود امسال  ۲۰ تن محصول از مزارع چای ترش استان برداشت شود.

وی اظهار داشت:کشت چای ترش ، قابلیت خوبی برای توسعه استان دارد و در سال های گذشته اقدامات خوبی برای آموزش کشاورزان ، توزیع بذر رایگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و پیگیری تکمیل زنجیره ارزش این محصول از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و از متقاضیان برای ایجاد صنایع تکمیلی این محصول حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت چای ترش تا نیمه آبان ادامه دارد ادامه داد :با توجه به اینکه گیاه چای ترش جزء گیاهان متحمل به خشکی بوده و دارای ارزش اقتصادی بالایی  است ، در صنایع غذایی، صنعت الیاف، نساجی و چوب استفاده می شود.

حسنی نسب تصریح کرد:محصول چای ترش کاربرد وسیع دارویی در درمان بیماری‌های فشار خون، چربی خون، سرطان، بیماری کبد و کلیه دارد و دارای خاصیت آرام بخش و خنک کننده، ضدعفونی کننده و تصفیه کنند می‌باشد،کاسبرگ این گیاه سرشار از آهن، کلسیم، موسیلاژ و آنتوسیانین می‌باشد،همچنین بذر آن حاوی مقدار زیادی پروتئین، پلی ساکاریدها، مواد معدنی، اسید‌های آلی و فیبر می‌باشد و اندام‌های رویشی آن نیز در صنعت دام و طیور بعنوان علوفه مصرف می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید