Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت پاییزه به کشاورزان شیروان اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار لیتر سوخت برای کشت پاییزه کشاورزان این شهرستان در نظر گرفته شده که بین آنان توزیع می‌شود.

بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت پاییزه به کشاورزان شیروان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی گفت: ۲ هزار و ۵۹۵ دستگاه تراکتور برای کشت پاییزه به کار گرفته می شود که سهمیه سوختی منظور شده، فراخور سطح زیر کشت در مهر و آذر امسال در اختیار زارعان قرار می گیرد.

وی افزود: سطح زیر کشت پاییزه این شهرستان ۵۱ هزار و ۸۵۵ هکتار است که با تصمیمات اتخاذ شده از سوی مرکز استان به ازای هر هکتار کشت ۴۵.۹ لیتر سوخت به کشاورزان داده می شود.

حیاتی، بیشترین سطح زیر کشت پاییزه این شهرستان را مربوط به محصولات گندم و جو عنوان کرد و گفت: این شهرستان ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار گندم آبی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار گندمزار دیم، پنج هزار هکتار جو آبی و ۱۲ هزار هکتار جو دیم دارد و مابقی سهمیه سوخت نیز به کشتزارهای کلزا و چغندرقند تعلق خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به اینکه میزان سوخت تخصیص یافته بخش کشاورزی هرساله بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی سهمیه ‌بندی می‌شود، گفت: این میزان سوخت بیشتر برای فعالیت‌های ادوات مختلف از جمله تراکتور و ردیف‌کار مصرف می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید