Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

حمایت ۳۰ میلیارد تومانی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان شمالی به پروژه منابع آبی صفی آباد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه و تکمیل پروژه منابع آبی صفی آباد با کمک استانداری ۳۰ میلیارد تومان به پروژه کمک خواهیم کرد تا مشکل آب را برطرف کنیم.

حمایت ۳۰ میلیارد تومانی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان شمالی به پروژه منابع آبی صفی آباد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان خراسان شمالی، در بازدید از پروژه منابع آبی دشت صفی آباد اسفراین، در جمع کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان ارزش آب را بهتر از بقیه مردم می دانند اما ما باید بحث معیشت را در کنار آب برطرف کنیم، برای توسعه و تکمیل پروژه منابع آبی صفی آباد با کمک استانداری ۳۰ میلیارد تومان به پروژه کمک خواهیم کرد تا مشکل آب را برطرف کنیم که در کنار آن مشکل معیشت کشاورزان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی قطب تامین امنیت غذایی کشور است و در دامپروری برای کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

ساداتی نژاد خبر داد: هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم را هم اعلام خواهیم کرد تا کشاورزان بدانند دولت پشتیبان تولید است و بتوانند طبق برنامه الگوی کشت به تولید بپردازند، همچنین این روند را برای تولید دانه های روغنی هم خواهیم داشت و از کشاورزی قراردادی در بخش استفاده خواهیم کرد.

ساداتی نژاد یادآور شد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال بر خودکفایی، کاهش وابستگی و تامین غذا تاکید کردند، لذا خودکفایی در تامین غذای کشور باید اولویت اول ما باشد.

وی افزود: مطالبات گندم کاران و دامداران تا هفته آینده به صورت کامل پرداخت خواهد شد و خرید تضمینی هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اگر دامداران دام خود را پیش از پرواربندی نفروشند شرکت پشتیبانی امور دام به آنها دام امانی خواهد داد و می توانند پس از پرواربندی و فروش دام با شرکت تسویه حساب کنند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه از شنبه گذشته صادرات دام را آزاد کرده ایم، یادآور شد: دیگر هیچ ممنوعیتی در صادرات دام نخواهیم داشت و بازار را با عوارض کنترل خواهیم کرد تا دامداران بتوانند دام مازاد خود را صادر کنند و زیان وارد پس از مردمی سازی یارانه ها برطرف شود.

وی تاکید کرد: از سرمایه گذاران ای که در بخش کشاورزی دامپروری و صنایع تبدیلی سرمایه گذاری کنند حمایت تسهیلاتی خواهیم کرد و برای دامداران خراسان شمالی رقم ۲۰۰ میلیون تومانی دامدار کارت را تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می دهیم.

مقام عالی وزارت یادآور شد: معوقات بانکی، چک برگشتی و نداشتن وثیقه مانعی برای دریافت دامدار کارت نخواهد بود.

وی افزود: دامداران، کشاورزان و مرغداران کشور پرچم شرف و غیرت ایران هستند و علیرغم فشار بسیار زیاد بر واحدهای تولیدی پایه تامین سفره مردم ایستادند و ما از همه زحمت کشان این بخش تشکر می کنیم، وظیفه ما خدمت به بخش کشاورزی است.

ساداتی نژاد با یادآوری بحران جهانی پس از جنگ اوکراین گفت: بسیاری از کشورهای دنیا در بحران اوکراین دچار صف کمبود و سهمیه بندی شدند اما ما با وجود اصلاح اقتصادی در کنار جنگ اوکراین هیچ کمبودی در کشور نداشتیم نشان دهنده قدرت و اقتدار کشاورز ایرانی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید