Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

رابطه خوب استان با اوراسیا و خاورمیانه می تواند فرصت خوبی برای کشور عراق بمنظور صادرات محصولات کشاورزی باشد

جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با هیئت عراقی با ریاست دکتر عباس مدیرکل امور دام این کشور در سالن جلسات سازمان برگزار شد.


رابطه خوب استان با اوراسیا و خاورمیانه می تواند فرصت خوبی برای کشور عراق بمنظور صادرات محصولات کشاورزی باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای احمدی پناه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان خیرمقدم به میهمانان جلسه اعلام نمودند . سپس دکتر قنبری ریاست سازمان ضمن خوشامدگویی نسبت به حضور دکتر عباس مدیرکل امور دام وزارت کشاورزی کشور عراق و هیئت همراه به ارائه  پتانسیل ها و توانمندی های سازمان و استان خراسان رضوی پرداخت.

وی با بیان اینکه 19 و 8 درصد اشتغالزایی کشاورزی در خراسان رضوی انجام می گیرد و این استان دارای رتبه بندی کشوری می باشد افزود: اولین چیزی که امروز اهمیت دارداین است که  صادرات  بین دوکشور از چه طریقی قابل اجرا است.

ریاست سازمان با بیان اینکه 8درصد تولید گوشت قرمزدر کشور در خراسان رضوی انجام می گیرد عنوان نمود این استان آمادگی لازم برای همکاری با کشور عراق در خصوص تامین لبنیات و گوشت سفید و تخم مرغ را دارد.

وی گفت: کشور ایران پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده است.

قنبری افزود:  ظرفیت های استان به مرحله ای رسیده است که توان صادرات را به خارج از مرزهای کشور دارد که می تواند منجرب  به صادرات محصولات با برند مشترک بین ایران و کشور عراق در خاورمیانه و اوراسیا شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ادامه داد: رابطه خوب استان با اوراسیا و خاورمیانه می تواند فرصت خوبی برای کشور عراق بمنظور صادرات محصولاتشان باشد.

دکتر قنبری در پایان افزود: توقعی که ما از کشور عراق داریم این است که در ترانزیت محصولات  از خراسان رضوی کمک نماید تا شاهد موفقیت بیش از پیش در کشور عزیزمان ایران باشیم.

در ادامه جلسه دکتر فرزین رییس موسسه سرم سازی رازی ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه بلاخص هیئت عراقی به بیان توانمندی های این موسسه پرداخت.

وی خاطرنشان ساخت موسسه رازی یکی از مجموعه های تولید واکسن در ایران با سابقه خدمت 1 قرن است.

وی ادامه داد:در حال حاضر بالغ بر 80 فرآورده در این مرکز تولید می شود که می توان به ساخت انواع کیت ها اشاره کرد.

این مقام مسئول عنوان نمود در حال حاضر انواعی از فرآورده های تولید شده در این موسسه در حال صادرات به کشورهای دیگر می باشد از جمله واکسن ضد عقرب گزیدگی و مارگزیدگی که به کشور عراق صادر می شود.

فرزین افزود: ما آمادگی کامل برای صادرات واکسن های مورد نیاز کشور عراق را داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید