Iranian Agriculture News Agency

معاون امور دام کشور عراق:

کشور عراق خواستار ایجاد تفاهمنامه همکاری بین دو کشور می باشد

جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با هیئت عراقی به ریاست دکتر عباس معاون امور دام این کشور در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

کشور عراق خواستار ایجاد تفاهمنامه همکاری بین دو کشور می باشد

 به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، دکتر عباس معاون امور دام کشور عراق ضمن قدردانی از استقبال مسئولین سازمان و برخورد گرم و صمیمانه ایشان افزود: روابط ایران و عراق می تواند بسیار گسترده تر باشد.

وی گفت کمک ایران در قضیه سرنگونی داعش برای همیشه در اذهان مردم کشور عراق می ماند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشور عراق در زمینه های مختلف از جمله گوشت طیور به خودکفایی رسیده ایم ولی در برخی مسائل از جمله گوشت قرمز و لبنیات دچار نقص می باشیم که خواهان کمک مسئولان ایرانی هستیم.

وی عنوان نمود کشور عراق در زمینه محصولات لبنی 70 درصد وابستگی دارد که خواستار کمک ایران هستیم.

وی ادامه داد این کشور به شدت نیازمند گاوهای شیری و گوشت قرمز می باشد. و زیربنای سرمایه گذاری در این کشور موجود است و ماهیچ دریغی از سرمایه گذاران نداریم که در این راستا چهارچوب ایده آل برای تولید، میزان خوراک دام و مساحت هایی که برای دام تعریف شده است بسیار ضروری می باشد.

وی ادامه داد: کشور عراق درحال واردات گوشت قرمز از کشورهای دیگر می باشد که ما از ایران درخواست صادرات دام زنده به این کشور را داریم.

دکتر عباس در خاتمه ضمن اهمیت موضوع امنیت غذایی تمایل کشور عراق به انجام تفاهمنامه فی مابین  2 کشور را عنوان نمود.

در پایان مراسم هیئت عراقی به طرح سئوالات خود از مسئولین سازمان پرداخته و این جلسه با صلواتی بر محمد و آل طاهرینش به پایان رسید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید