Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

سال 1402 طلایی تر از سال قبل در حوزه کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در پیام نوروزی خود با تاکید بر همت جهادی در سال جدید گفت: سال جدید که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده است، از سال گذشته طلایی تر خواهد بود و در این راستا با تلاش بیشتر گام برداشته خواهد شد.

سال 1402 طلایی تر از سال قبل در حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی  با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ دستاوردهای بزرگی در حوزه کشاورزی استان با حمایت های مردم عزیزمان رقم خورد، اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم 30 شرکت دانش بنیان و فناور را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: در حوزه امنیت غذایی 46 جلسه برگزار گردید که مایحتاج اولیه مردم رو تامین و مشکلات کشاورزان در این حوزه بررسی و رفع شد.

جعفری گفت: در حوزه قرارگاه صدور سند اراضی توانستیم به عدد قابل توجه ۶۵ درصد در رفع تداخلات و ۳۵ درصد در حوزه صدور اسناد کشاورزی برسیم که این سازمان در بین استان‌های کشور جز ۶ استان برتر کشوری قرار گرفته شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان به عدد قابل توجه ۹۶۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/4 برابر افزایش داشت.

وی به برگزاری جشنواره فاخر و ملی زرشک در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آب و خاک به ازای هر روز یک قنات مرمت و احیا گردید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر افزایش عملکرد داشتیم و همچنین در حوزه سامانه های نوین آبیاری افتخارات بسیار خوبی را کسب کردیم.

وی افزود: در خرید گندم به عدد ۴ برابر این نسبت به سال گذشته رسیدیم و ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به کشت قراردادی گندم اختصاص دادیم و توانستیم کمبود آرد استان را با جذب بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن آرد مازاد در استان جبران و دغدغه مردم عزیز استان را رفع کنیم.

جعفری با بیان اینکه در این مدت و با همت همکاران و دیگر عزیزان در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاریف تعداد ۱۶ کارخانه غیرفعال را وارد چرخه تولید گردید، گفت: در سال گذشته سعی کردیم با تمام توان خود و همکارانمان با برگزاری میز خدمت های سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین دهگردشی های شهرستانی در بین مردم حضور فعال داشته باشیم و قسمتی از مشکلات مردم عزیزمان را بکاهیم و مرتفع نماییم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به موفقیت های سازمان اشاره کرد و افزود: در سایه حمایت های بی دریغ وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاونین محترم ایشان و همچنین استاندار محترم و معاونین و مدیران محترم استانی و در سایه حمایت های مردم عزیز، تولیدکنندگان، کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و مردم استان و همچنین همکاران عزیز در حوزه های مختلف خانواده بزرگ جهاد کشاورزی مدیریت ها و همچنین مراکز خدمات جهاد کشاورزی از کارشناسان و مدیران عزیز در صدر و همه عزیزان توفیقاتی را توانستیم در صحنه ملی و استانی به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: سال گذشته سال افتخارات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بود و توانستیم سازمان برتر در بین سازمانهای جهاد کشاورزی کشور، دستگاه برتر در داخل استان در بین ۵۲ دستگاه اجرایی، مقام اول مدیریت امور اراضی را در بین مدیریت های اراضی کشور، در حوزه آب و خاک مقام اول را در سامانه های نوین آبیاری، برترین غرفه در نمایشگاه ملی و جامع کشاورزی ایران، رتبه برتر مدیریت حراست و عناوینی دیگر را کسب کنیم.

مهدی جعفری عنوان کرد: همه این دستاوردها در سایه اطاف الهی، حمایت های بی دریغ استاندار و همکاران عزیزم، مردم فهیم و فرهیخته استان اتفاق افتاد که از همه عزیزان قدردانی می نمایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: ضمن تبریک سال ۱۴۰۲، از درگاه ایزد منان بهترین ها را در سایه توجهات حضرت بقیه الله برای تک تک شما عزیزان مسئلت دارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید