Iranian Agriculture News Agency

بازدید طرح‌های کشاورزی شهرستان بیضا برنامه نخست وزیر جهادکشاورزی در فارس

وزیر جهادکشاورزی، شهرستان بیضا را اولین مقصد سفر به استان فارس قرار داد و از سه طرح؛ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری، گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی و شهرک دارویی بیضا بازدید کرد.

بازدید طرح‌های کشاورزی شهرستان بیضا برنامه نخست وزیر جهادکشاورزی در فارس

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی محمدعلی نیکبخت صبح امروز جمعه ۲۱ مهرماه در جریان سفر دولت به استان فارس، با استقبال نماینده مردم و مسئولان شهرستان وارد بیضا شد و از طرح‌های کشاورزی آن بازدید کرد.

وزیر جهادکشاورزی، ابتدا از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری شرکت تعاونی پرورش ماهی ملوسجان دیدن کرد، این مجموعه بزرگترین مرکز پرورش ماهی خاویار در استان‌های غیرساحلی کشور است و به عنوان مکانیزه‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور شناخته می‌شود، در این مزرعه گونه ماهیان خاویاری از جمله فیل ماهی، ازون برون، سیبری، قره برون، چالباش، شیب، استرلیاد و هیبرید نیز پرورش داده می‌شود. مساحت این طرح ۳ هکتار است و ظرفیت تولید ۱۲۰ تن گوشت ماهی و ۳ تن خاویار را داراست.

نیکبخت سپس به گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی در روستای تنگ خیاره رفت و از این مجموعه بازدید به عمل آورد، این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ تن فلفل دلمه، با اشتغال زایی ۲۲ نفر مستقیم و غیر مستقیم و با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسیده است.

وزیر جهادکشاورزی در پایان سفر به شهرستان بیضا راهی شهرک دارویی بیضا شد، این شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار در دو فاز طراحی شده که فاز اول ۸۰ هکتار و فاز دوم ۱۰۰ هکتار است و قابلیت استقرار ۵۰۰ واحد صنعتی در حوزه گیاهان دارویی را دارد که در حال حاضر ۱۷ واحد دارویی متقاضی استقرار در این شهرک هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید