Iranian Agriculture News Agency

سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد تومانی در تولید مولد میگو عاری از بیماری خاص در استان بوشهر

در نخستین روز گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه مرکز تولید مولد عاری از بیماری خاص میگو با ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور رئیس سازمان شیلات ایران در ساحل تنگستان آغاز شد.

سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد تومانی در تولید مولد میگو عاری از بیماری خاص در استان بوشهر

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان بوشهر، سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در آیین افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های شیلاتی در استان، با تبریک هفته دولت و با بیان این که سازمان شیلات در حوزه خوداتکایی و امنیت غذایی نقش و جایگاه مهمی در کشور دارد، گفت: استان بوشهر در حوزه شیلات از لحاظ تنوع گونه‌ای با راه‌اندازی مراکز متعدد در راستای تامین امنیت غذایی و در عرصه پرورش آبزیان همچون ماهی، میگو، جلبک‌ها، کرم نرئیس، زالو گام‌های مهمی برداشته است.

وی به آغاز ساخت مرکز تولید مولد میگو عاری از بیماری در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: اجرایی شدن این طرح با سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد تو‌مانی، علاوه بر خوداتکایی، نقش مهمی در تأمین زیرساخت‌های شیلاتی دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به این که در تولید بچه‌ماهی برای پرورش در قفس‌های دریایی اقدامات مهمی انجام شده است، گفت: برای توسعه طرح‌های پرورش آبزیان؛ تأمین زیرساخت‌های آن و تولید نهاده‌ها لازم است، یکی از نهاده‌ها تولید بچه‌ماهی با قابلیت در پایه‌های زیستی دریایی می‌باشد، که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید مولد میگو عاری از بیماری خاص در منطقه تنگستان، افزود: با اجرای این طرح با ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت و ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جاری، زمینه اشتغال ۴۰ نفر فراهم می‌شود.

عقیل امینی ظرفیت این مرکز را تولید دو هزار قطعه مولد میگو عاری از بیماری دانست و افزود: مرکز تولید مولد میگو عاری از بیماری در منطقه تنگستان در زمینی به مساحت ۳ هکتار با زیربنا ۱.۶ هکتار اجرایی شده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر همچنین از افتتاح ۶ طرح در حوزه شیلات استان خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت ۶ پروژه تولید ماهی در قفس دریایی، استخرهای پیش‌ساخته و بتنی با ۱۷۶.۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲ هزار تن به ظرفیت تولید ماهی پرورشی کشور افزوده می‌شود.

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار بوشهر و دیگر مسوولان استان، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی مجتمع تکثیر و نرسری ماهی شرکت آبزی پروران آرین مطاف با سرمایه ثابت ۱۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه و سرمایه جاری ۵۰۰ میلیارد ریال، با ظرفیت ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در روستای سالم‌آباد شهرستان تنگستان انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید