Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام ذرت علوفه‌ای در اسلامشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر از اجرای طرح pvs (ارزیابی مشارکتی ارقام) جهت مقایسه 12 رقم ذرت علوفه ای در اسلامشهر خبر داد.

اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام ذرت علوفه‌ای در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، طرح pvs  ذرت در قالب  مقایسه ۱۲ رقم بذر ذرت با اجرای سیستم آبیاری نوین (تیپ) در احمدآباد مستوفی- مزرعه شرکت جهانکشت اجرا شد،

بحیرایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر در مورد این طرح توضیح داد و گفت: این طرح مشابه طرح های تحقیقاتی بوده ولی با مشارکت کشاورزان در محیط واقعی مزرعه اجرا شده و کشاورزان به صورت ملموس و از نزدیک با موضوع ارتباط برقرار کرده و پذیرش آن توسط سایر بهره برداران تسهیل می‌شود.

بحیرایی از اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد و افزود: با گسترش اینگونه مزارع در بهبود رابطه بخش تحقیقات و اجرا در سال جهش تولید گامی مطمئن برای آینده تولید محصولات زراعی برداریم.

گفتنی است مزارع تحقیقاتی  PVS، یک نقشه راهبردی کشت در سال‌های آینده است و از اهداف این طرح می توان به معرفی ارقام جدید به کشاورزان، شناسایی مناسب ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی با توجه به شرایط محیطی در آن منطقه اشاره کرد.

این طرح برای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح نوع رقم و سازگاری آن با منطقه برای تولید این محصولات برنامه ریزی شده است.

در این طرح ارقام و لاین‌ها از نظر مقاومت گیاهان به عوامل زنده خسارت زا مانند آفات و بیماری ها و شرایط اقلیمی و محیطی مانند خشکی و کم آبی بررسی و برای کشت در سالهای آینده انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید