Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و آبزیان استان پایتخت خبر داد:

اشتغال نزدیک به سه هزار نفر در مزارع پرورش ماهی استان تهران

مدیر شیلات و آبزیان استان تهران گفت: در مجموع ۵۶۰ مزرعه فعال در استان تهران داریم که اشتغال دو هزار و ۸۰۱ نفر را فراهم کرده است و ۱۶ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۷۷۶ قطعه ماهی بیمه شده‌اند.

اشتغال نزدیک به سه هزار نفر در مزارع پرورش ماهی استان تهران

نورالله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: استان تهران رتبه دوم تولید ماهیان زینتی کشور را دارد و همچنین رتبه دوم تولید زالوی طبی را نیز در سال 1401 به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شیلات استان تهران از استان‌های پیشرو در زمینه‌ نوآوری و تحقیقات است. برخی پروژه‌های تحقیقاتی و پایلوت اجرا شده در استان شامل؛ صدور مجوز اولین واحد تولید ریز جلبک‌های آب شیرین به روش متراکم با استفاده از سیکل بسته در کشور و صدور مجوز اولین و بزرگ‌ترین واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور است.

وی ادامه داد: استان تهران دومین استان در اجرای پروژه‌های مطالعات امکان سنجی تولید آرتمیا در آب‌های شور و سومین استان در اجرای مطالعات ایجاد شهرک ماهیان زینتی است. همچنین بیشترین واحدهای مداربسته فعال تولید ماهی قزل‌آلا در کشور را دارد.

حسینی توضیح داد: تولید ماهیان گرمابی در استان تهران هزار و 149 تن بود و پیش‌بینی می‌شود در سال 1404 به هزار و 394 تن برسد. تولید ماهیان خاویاری 181 تن بود و پیش‌بینی می‌شود در سال 1404 این رقم به 268 تن برسد.

وی اضافه کرد: تولید ماهیان سردابی 6 هزار و 893 تن است و پیش‌بینی می‌شود در افق 1404 به هفت هزار و 872 تن افزایش یابد. مجموع تولید ماهیان خوراکی هشت هزار و 784 تن است و پیش‌بینی می‌شود در سال هدف به 10 هزار و 319 تن برسد.

وی ادامه داد: تولید بچه ماهی قزل‌آلا 16 میلیون قطعه است و بر اساس برآوردها در سال 1404 به 20 میلیون قطعه خواهد رسید. همچنین تولید ماهیان زینتی 40 هزار قطعه است و طبق پیش‌بینی انجام شده در سال ۱۴۰۴ به 43 هزار قطعه می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید