Iranian Agriculture News Agency

افزایش 13درصدی جوجه ریزی در استان تهران

مدیران، روسای ادارات و کارشناسان حوزه امور دام، طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و شهرستان های تابعه گردهم آمدند.

افزایش 13درصدی جوجه ریزی در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه  هم اندیشـی و تبادل نظر درخصوص مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی دام و طیور استان به ریاست احمد مینایی معاون بهبود تولیدات دامی و با حضور حسن منتخبی مدیر امور دام، نسرین مهرداد مدیر امور طیور سازمان، همکاران این معاونت و مسئولان امور دام مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه برگزار شد.

مینایی در این جلسه با یاد و خاطره همکاران درگذشته این معاونت در سال های اخیر(مرحوم اردوخانی، مرحوم سرمدی و مرحوم قریشی) اظهار داشت: این جلسات به دلیل شیوع کرونا و رعایت مسائل بهداشتی، به طور غیرحضوری برگزار می شد و اکنون پس از دوسال برای هم اندیشی و هماهنگی های بهتر این جلسه به صورت حضوری تشکیل شد.

وی با اعلام آمار تولیدات دامی و طیور و زنبورعسل در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری تاپایان آبان ماه 974هزارتن شیرخام، 29هزار و 793تن گوشت قرمز، 16هزار و 686 تن گوشت مرغ و 50هزار و 887 تن تخم مرغ توسط دامداران و مرغداران استان تولید شده است.

مینایی ادامه داد: همچنین طبق آخرین سرشماری زنبورستان های استان درسال جاری،از 1146 زنبورستان و 142هزار کلونی زنبورعسل استان بیش از یک هزارتن عسل و 736 کیلوگرم ژل رویال برداشت شده است؛همچنین نوغانداران استان تهران نیز درسال جاری 174 کیلوگرم پیله تر تولید کرده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان تهران از معرفی 22هزار راس گوساله نر پرواری و بیش از 70هزار راس بره نر پرواری به عنوان دام مازاد به شرکت پشتیبانی امور دام استان خبر داد و گفت: برای دریافت تسهیلات دامدارکارت 1177 نفر به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این میزان 655 نفر موفق به دریافت این تسهیلات به مبلغ 89هزارمیلیارد ریال شده اند.

وی همچنین با اشاره به میزان جوجه ریزی مرغداری های گوشتی استان گفت: در طی هشت ماهه نخست سال جاری، 6میلیون و 235 قطعه جوجه ریزی انجام شده که در مقایسه با ماه های مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

رصد و پایش میزان سبوس توزیع شده، نظارت بر کنترل کیفی کارخانجات خوراک دام، سیستمی شدن فرآیند توزیع نهاده ها، رصد و پایش سامانه های موجود (سماصط، سماک و سیتا)، لزوم بازدید از واحدهای دارای جوجه ریزی دارای نژاد آرین و تکمیل مدارک و مستندات، به روز رسانی آمار و اطلاعات وضعیت واحدهای پرورش و اعلام آخرین وضعیت به مرکز استان، ارسال گزارش واحدهای فعال شده و گزارش هیبریدهای گوشتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید